معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: باید کاغذ در گردش مكاتبات اداري را حذف کنیم .
به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، گودرز امیری در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از زمانی که دکتر خادمی به لرستان آمدند اعتقاد ویژهای به دولت الکترونیک و توسعه آن داشت و مباحثی همچون توسعه دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک و مباحث مرتبط با آموزشهای مجازی و کلاً کاربرد فناوری اطلاعات در فرآیندهای استان به عنوان اولویت اصلی برنامه خود در دستورکار قرار دادند.
وی افزود: این مهم در راستای تغییر رفتار سازمانی بوده و یکی از دستاوردهای استاندار لرستان فرهنگسازی روی هوشمندسازی اداری و توسعه هوشمندسازی دبیرخانههای استان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان اضافه کرد: در این راستا فرهنگسازی خوبی انجام شده، الان جلسات ستادي که با حضور استاندار يا من برگزار میشود معمولاً مدیران ستادی از کاغذ استفاده نمیکنند.
این مسئول گفت: معتقديم حذف کاغذ به معنای لاشه فیزیکی آن نیست بلكه هدف ما فراتر از این است، حذف کاغذ یعنی هوشمندسازی گردش مکاتبات و باید برند حذف کاغذ و هوشمندسازی مکاتبات استان به نام دکتر خادمی استاندار لرستان ثبت شود که خوشبختانه در کمتر از یک سال این فرهنگ در استانداری لرستان نهادینه شده است.
وی گفت: با حذف کاغذ سیستم مکانیزه حاکم میشود و از محیط زیست حفاظت و حمایت خواهد شد .
امیری افزود: براساس ارزیابیهای نهاد رياست جمهوري در کشور، استانداری لرستان حائز رتبه اول کشور در بحث تحول دیجیتالی والکترونیک کردن گردش مکاتبات در سال جاري شد و از دكتر خادمي استاندار لرستان توسط مقام عالي وزارت كشور تقدير شد .
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان یادآور شد: it جزو تکنولوژیهای هایتک يا سطح بالا محسوب میشود و این اقدامات و فرهنگسازیها منجر به ایجاد فضای خوبی در استان شده و این جسارت ایجاد شده که پایلوت خیلی از پروژههای کشور در حوزه توسعه الکترونیک باشیم .
وی با اشاره به اینکه حذف شناسنامه و کارت ملی یکی از پروژههای خاص ماست که از اول آذرماه استاندار لرستان بخشنامهای را به دستگاههای اجرایی استان ابلاغ کرده که دستگاهها حق ندارند از مردم کپی شناسنامه و کارت ملی بگیرند و بانکها نیز به زودی به این شبکه میپیوندند، بیان کرد: ارسال و دریافتنامههای مردمی از طریق دفاتر پیشخوان شهری و پستی پروژه دیگر است که خروجی اجرای این پروژه در استان با هدف تسريع در گردش مکاتبات، کاهش هزینههای مردم،كاهش تردد هاي غير ضرور كه تماس بین مردم و کارکنان را به حداقل خواهد رساند .
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان عنوان کرد: در لرستان ۲۴۳ پیشخوان شهری و ۱۴ دفتر پستی وجود دارد که همه ملزم هستند خدمات(ارسال و دریافت نامههای مردمی را ارائه دهند .
وی اظهار کرد: لرستان به عنوان پایلوت کشور انتخاب شده تا خروجی، مستندات و روش اجرا بعنوان الگو برای استانهای کشور با ابلاغ رئیس جمهور در سراسر كشور عملياتي شود .
امیری با اشاره به اینکه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباط در راستای افزایش بهرهوری منابع مهمترین اولویت استان است، یادآور شد: با توجه به نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در تسریع گردش مکاتبات اداری و رفع بروکراسی زاید اداری، همه سازمانها مکلفند هوشمندسازی اداری و تحول دیجیتالی در سازمان خود را با اولویت دنبال کنند.