b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_image_2019_1_30-8_9_59_865_nwo.jpgمعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: با وجود حضور دستگاهای امدادی و خدماتی در سیلاب شب گذشته خرم آباد، اما نبود تجهیزات کافی و لازم مانع ارائه خدمات رسانی کامل به مردم شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان به نقل از ایرنا، احمد مرادپور روز سه شنبه در جلسه شورای مدیریت بحران استان در محل فرماندری خرم آباد افزود: مقابله با این حجم سیلاب و شدت بارندگی با سه دستگاه لودر امکانپذیر نبوده و این در حالی است که سال های گذشته ، ماشین آلات دستگاههای دولتی فروخته شده است.

وی اظهار داشت: شب گذشته مردم به دلیل شدت تخریب و آبگرفتگی منازل بسیار عصبی بودند که باید تلاش کرد وضعیت کنونی در کوتاه ترین زمان ممکن به حالت عادی بازگردد.
وی با تاکید بر جلب رضایت وتامین آرامش مردم توسط ستاد بحران استان گفت: علیرغم خسارات مالی بسیار اما نداشتن تلفات جانی از نکات مثبت سیلاب خرم آباد است.
معاون استاندار لرستان با انتقاد از خروج غیرضروری مردم در زمان وقوع سیلاب و اقدام برخی از آنان برای گرفتن عکس یادگاری افزود: شناخت بحران در کوتاهترین زمان، هماهنگی ستاد و رسیدگی به موارد در دقایق ابتدایی، از اصلی ترین مولفه های موفقیت عملکرد ستاد بحران در اتفاقات غیرمترقبه است.
مرادپور اظهار داشت: تیم های ارزیاب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای برآورد خسارت شهروندان فعال شده اند که باید فهرست دقیقی از خسارات وارده و جزییات لوازم خانگی منازل آبگرفته را تهیه کنند تا مستندسازی دقیقی در این خصوص انجام شود.
وی تصریح کرد: همچنین شب گذشته تمامی نیروهای امدادی و خدماتی در جریان سیلاب و کمک به مردم حضور داشته اند که با توجه به خستگی این افراد و نبود شیفت های جایگزین، امکان افت عملکرد مطلوب آنان وجود دارد از این رو باید در حوادث احتمالی آینده، شیفت بندی این تیم ها لحاظ شود.
وی گفت: افرادی که منازل آنان دچار ابگرفتگی شده علاقه ای به اسکان موقت در چادر ندارند بنابراین باید تلاش شود شرایط ابتدایی زندگی در واحدهای مسکونی آنها طی کوتاهترین زمان ممکن فراهم گردد.
معاون استاندار لرستان پیشنهاد تخریب پل های موقت رودخانه خرم آباد را مطرح کرد و افزود:پل های موقت لوله ای در برگشت آب و طغیان آن به منازل مردم نقش داشتند.
مرادپور ادامه داد: حجم خسارت سیلاب در خرم آباد میلیاردها ریال است و باید خسارات به گونه ای فهرست شود که مستند بوده تا بتوان اعتبار جبرانی برای این مهم اخذ کرد چرا که به دلیل نبود مستندات و اسناد و مدارک کافی، اعتبار خسارات سال گذشته به طور کامل پرداخت نشده است.
وی با بیان اینکه اکنون قطع برق منازل و واحدهای تجاری از مشکلات جدی است تاکید کرد: مدیران ستاد بحران باید در مواقع بحران در دسترس باشند و تلفن همراه آنان خاموش یا دایورت نباشد.
شهردار خرم آباد نیز گفت: وقوع سیلاب دیشب ارتباطی به پل های موقت نداشته و ضرورتی برای تخریب آنها وجود ندارد.
وحید رشیدی افزود: سه نقطه اصلی بحرانی شامل مناطق باغ دختران، ساحلی علوی و دیواره پارک بهشت پس از پل های موقت واقع شده اند که ارتباطی به این پل ها نداشته اند.
بارش های شدید و سیل اسا از ۲۴ ساعت گذشته در لرستان اغاز شده و تا عصر امروز ادامه دارد.
میانگین بارش باران در سال آبی جاری در این استان به ۶۰۸ میلی متر رسیده که طی همین مدت در سال آبی گذشته ۱۲۱ میلی متر و متوسط بارندگی بلندمدت در لرستان نیز ۲۶۱ میلی متر ثبت شده است.
ساکنان بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی خرم آباد به دلیل سیلاب و طغیان رودخانه با لودر از منازل تخلیه شدند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید