تبیین و ترویج مردمی سازی دولت در دستور کار دستگاه ها قرار می گیرد

آخرین جلسه شورای اداری استان لرستان در سالجاری، صبح روز پنجشنبه بیست و پنجم اسفندماه به ریاست استاندار لرستان و با حضور دکتر احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت و همچنین معاونین و مدیران کل استانداری لرستان و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، در این جلسه مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری، بنیاد شهید و امور ایثارگران،هواشناسی و رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد گزارشی از برنامه های در دست اجرا دردستگاه های تحت مدیریت خود ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ارائه دادند.

افتتاح و برنامه های ستاد اجرایی خدمات سفر، استفاده از اپلیکیشن لرستان سفر برای مسافران نوروزی، تشریح برنامه ی فرهنگی "شهرخوبان" در ماه مبارک رمضان، برنامه های شورای ترویج ایثار و شهادت، پیش بینی و ضعیت آّب و هوا و بارندگی درایام نوروز مهم ترین مباحث تشریح شده توسط مدیران دستگاه های اجرایی عنوان شده بودند.

استاندار لرستان: مردمی سازی دولت یعنی مردم را به میدان بیاوریم

استاندار لرستان در آخرین شورای اداری استان در سالجاری گفت: مردمی سازی دولت به معنی آوردن مردم پای کار و به میدان آوردن آنهاست.

دکتر فرهاد زیویار با اشاره به دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص کار مردمی کردن امورات، عنوان کرد: در تاریخ کشور ما ثابت شده که هر زمان مردم پای کار آمدند و در اجرایی شدن امورات شرکت کردند، سرعت حرکت رو به جلو و مسیر توسعه بیشتر شد.

وی تصریح کرد: ذات انقلاب اسلامی انقلابی بودن و مردمی بودن مسئولین تا لحظه ی مرگ است که امام خمینی(ره) اسوه ی آن می باشند.

استاندار لرستان گفت: مسئولین دستگاه های اجرایی باید تحت تأثیر این نهادهای انقلابی و مردمی قرار بگیرند.

دکتر زیویار تأکید کرد: ایجاد جایگاه ویژه برای مردم عامل رشد و توسعه است.

وی شهدای انقلاب از جمله شهید سلیمانی و شهید بروجردی را الگوهای مهم مردمی بودن توصیف کرد و عنوان کرد: هر زمان مدیران دستگاه ها بتوانند متوجه ظرفیت بزرگ مردمی بودن شهدا در اجرای امورات محوله شوند دستاوردهای آن قابل تصور نخواهد بود.

استاندار ابراز کرد: نهادهای مردم نهاد از ابتدای انقلاب تا کنون نمونه بارز حضور مردم در عرصه های میدانی بودند.

دکتر زیویارحضور بی نظیر مردم در زمان بروز بحران های گذشته از جمله جنگ تحمیلی و سیل را نمونه ای بارز از حضور مردم در عرصه ها برشمرد و گفت: اگر مدیران اجرایی این تفکر را به خوبی نهادینه کنند قطعا سرعت روند توسعه بیش تر خواهد شد.

b_300_0_16777215_00_images_1401_photo_2023-03-16_13-23-13.jpg

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت در این جلسه گفت: الگوی مردمی سازی دولت نیازمند گفتمان بیشتر و تبیین است.

دکتر احمد عبودتیان عنوان کرد: مردم ما به برنامه ی مردمی سازی دولت کاملا واقف اند اما این موضوع نیازمند گفتمان بیشتر است.

وی تصریح کرد: ارتباط نخبگان دانشگاهی در تصمیم گیری های اجرا و اقدام و نظارت دقیق این برنامه ها حوزه های مهم برنامه ی مردمی سازی دولت هستند.

دستیار رئیس جمهور نقش حلقه های میانی در پیشبرد الگوی مردمی سازی دولت را مهم قلمداد کرد و گفت: افراد این حلقه ها می بایست ارتباط درستی بین مسئولین و مردم و همچنین مسئولین با یکدیگر را به وجود بیاورند.

دکتر عبودتیان به الگوی والای امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی و مردمی ایران اشاره کرد و اظهار کرد: استفاده از تفکر مردم در انقلاب و انتخاب الگوی حکمرانی توسط همین مردم در انقلاب اسلامی ایران یک الگوی بی نظیر در حکمرانی است.

وی راه اندازی نهضت سوادآموزی، جهاد سازندگی، بنیاد مستضعفان و مانند آنها در طول تاریخ انقلاب اسلامی را به عنوان الگوهای استفاده از ظرفیت مردمی بی نظیر برشمرده و تأثیرات آن در رشد و محرومیت زدایی را بسیار تأثیر گذار برشمرد و گفت: انقلاب ما با محوریت مردم شکل گرفت و ساختار بسیج بزرگترین نمونه ی حضور مردم در میدان است.

دستیار رئیس جمهور همچنین مدیریت جنگ تحمیلی به عنوان بزرگترین مسئله ی شکل گرفته در ابتدای راه انقلاب با حضور مردم را از دیگر تأثیرات استفاده از ظرفیت های مردمی برشمرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید