b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_9989898656565.jpgبه گزارش روابط عمومی استانداری لرستان  احمد مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان امشب در جلسه همایش شهرداران استان که با حضور جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری های و دهیاریهای کشور، استاندار لرستان و شهرداران استان لرستان در استانداری لرستان برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور بخاطر سفر خود به لرستان گفت: استان لرستان دارای ظرفیت هایی گوناگونی در تمام بخش هاست، اما متاسفانه نتوانستیم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.
 مرادپور با بیان اینکه استان لرستان با ۲۸ هزار و ۳۸۰ کیلومتر مساحت دارای یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد یک میلیون جمعیت شهری و ۷۶۰هزار نفر جمعیت روستایی است.
وی افزود: لرستان بعد از استان‌های شمالی سومین استان پرآب کشور محسوب می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با بیان اینکه شهرداری های استان لرستان ۱۱۵ میلیارد تومان بدهی به پرسنل خود دارند، یادآور شد: بیشترین بدیهی در این زمینه مربوط به شهرداری بروجرد با ۸ ماه حقوق معوقه و ۴۱ میلیارد تومان است و بعد از بروجرد خرم آباد با پنج ماه حقوق معوقه و ۲۶ میلیارد تومان بدهی در ردیف بعدی قرار دارد.
مرادپور یادآور شد: شهرداری های دورود با چهار ماه حقوق معوق و هشت میلیارد تومان الشتر، کوهدشت و .... هر کدام ۶ میلیارد تومان بدهی دارند.
وی افزود: کل اعتبارات شهرداریهای استان لرستان عمرانی و جاری ۷۰۰ میلیارد تومان است که علی رغم همه ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف کشاورزی، آب، معادن و غیره اما شهرداری‌ها در حال حاضر با بدهی‌های زیادی روبرو هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان یادآور شد: این استان دارای ۲۷ شهر که از این تعداد ۹ شهر بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت است.
وی افزود: در این استان ۲۸۶۱ روستا وجود دارد که از این تعداد ۱۵۶۳ روستا دارای طرح هادی و بالای ۲۰خانوار هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید