b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_6546546879879.jpgمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بر لزوم توجه به سلامت و کیفیت تولیدات کشاورزی و غذایی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در فرهنگ مردم استان استفاده از زغال چوب برای تهیه کباب به طور معمول وجود دارد سعی کنیم به سمت راه‌های جایگزین گام برداریم.

وی در ادامه افزود: در این زمینه قرار شد یک کار پژوهشی انجام شود و در صورت امکان برای سلامت مردم به سمت راه‌های جایگزین و کم خطرتر حرکت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه کارگروه مشترکی در خصوص بیماری‌هایی مانند سیل و ایدز بین دستگاه‌های اجرایی مختلف وجود دارد، گفت: در راس همه برنامه‌ها بحث آموزش همگانی با استفاده از ظرفیت کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی امری ضروری است تا مردم در معرض بیماری‌های خطرناک قرار نگیرند.

خجسته پور بیان کرد: در بحث سلامت و امنیت غذایی نیز یک برنامه جامع مشترک با محوریت سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که میزان سموم را در محصولات کشاورزی اندازه‌گیری می‌کند.

وی هدف این برنامه را بررسی راه‌های جایگزین جهت کم خطر کردن برای سلامت مواد غذایی تولید شده و محصولات کشاورزی عنوان کرد و افزود: از طرف سازمان جهاد کشاورزی نظارت بیشتری به خصوص روی کشاورزان مهاجر صورت گیرد که چند سالی است به عنوان یک آفت در لرستان برای افزایش کمیت محصولات غذایی خود سلامت و امنیت غذایی مردم را به خطر انداخته‌اند.

معاون استاندار تاکید کرد: تولیدکنندگان غذایی و کشاورزی قبل از اینکه به فکر افزایش کمیت محصولات خود باشند سلامت و کیفیت را در اولویت کاری قرار دهند.

وی در بحث مقابله با ریزگردها با اشاره به اینکه یک طرح جامع مشترک در سطح کشور تهیه شده است، خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی با سازمان محیط زیست همکاری کنند تا مردم کمترین آسیب را در این حوزه ببینند.

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید