b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_104.jpgمعاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان گفت: برای توسعه استان باید سند راهبردی سرمایه گذاری داخلی و خارجی تدوین شود.


به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان به نقل از ایرنا گودرز امیری روز چهارشنبه در نشست کارگروه تامین مالی خارجی استان در سالن جلسات معاونت اقتصادی استانداری لرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه برای توسعه نیازمند سرمایه گذاری و جذب منابع هستیم لذا باید شرایط سرمایه گذاری در استان فراهم شود.
وی افزود: در اجرای ماده ۲۰ برنامه ششم توسعه کارگروه جذب سرمایه گذاری تشکیل می شود که نیاز به اجرای مصوبات آن در استان ها دارد اما در آیین نامه باید ضمانت و اختیارات استان تعیین شود.
وی افزود: بیش از ۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آزادراه های لرستان نیاز است و طبق قانون چهارخطه ها می توانند به آزادراه تبدیل شوند.
امیری با بیان اینکه در صورت تکمیل سد بختیاری یکهزار مگاوات برق تولید می شود گفت: تکمیل طرح های استان نیازمند جذب سرمایه گذار می باشد.
وی اضافه کرد: کارگروه تامین منابع مالی خارجی در استان تشکیل و باید به صورت ماهانه برگزار شود.
معاون هماهنگی اقتصادی استانداری لرستان بیان کرد: تضمین های استانی را سرمایه گذاران ملی نمی پذیرند و باید وزارت اقتصاد و دارایی این مراتب را تسهیل کند.
امیری بیان کرد: ۲میلیارد و ۶۰۰میلیون مترمکعب آب در لرستان وجود دارد که ۲۰۰ میلیون متر مکعب آن در بخش صنعت و ۲میلیارد ۴۰۰میلیون متر مکعب دیگر در بخش کشاورزی قابل استفاده است که اگر آن را در کشاورزی مدرن استفاده کنیم می توان بیشتر از قبل سطح زیر کشت محصولات را پوشش دهیم.
وی ادامه داد: برای پروژه های معرفی شده در کار گروه تامین منابع مالی خارجی استان باید مجوز های آن بررسی و تمام تکالیف آن مشخص شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید