b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_image_2018_10_7-8_19_2_92_vcz.jpgبه گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در بازدید از پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت : اجرای عملیات آبخیزداری بهترین راه برای برون رفت از مشکل کم آبی است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان و مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از پروژه های آبخیزداری تل عجم شهرستان چگنی ، دره نصب شهرستان خرم آباد و پاسگاه حفاظتی قلعه گل بازدید کردند.
احمد مرادپور در بازدید از این پروژه ها با اشاره به اینکه آب و خاک از سرمایه های ارزشمند کشور هستند که باید حفظ شوند،گفت: با توجه به روند رو به رشد جمعیت و نیاز روزافزون به آب و از آن سو خشکسالی های موجود در منطقه ، بهترین راه برای برون رفت از این بحران،پناه آوردن به اجرای عملیات آبخیزداری است.
وی گفت : برنامه ریزی و مدیریت منابع آب با اجرای پروژه های آبخیزداری،می تواند نقش مهمی در بالا بردن شاخص های آب ایفا کند.
مرادپور عنوان کرد : پروژه آبخیزداری تل عجم در شهرستان چگنی با مساحت ۱۳۶۰۰ هکتار با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در بخش مکانیکی ، ۱۰۰ درصد در بخش بیولوژیکی ، ۶۰ درصد بیومکانیکی ، ۲۰ درصد کاداستر و ۵۰ درصد ترویجی در حال اجرا است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اظهار داشت : حوزه دره نصب نیز با مساحت ۱۵۶۰۰ هکتار ، با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در بخش مکانیکی ، ۱۰۰ درصد بیولوژیکی و گیاهپزشکی ، ۵۰ درصد ترویج و کاداستر در حال اجرا می باشد.
مرادپور با اشاره به اینکه اعتبارات این پروژه ها از محل صندوق توسعه ملی تأمین شده است،گفت: عملکرد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان قابل قبول است و کارهای بسیار مثبتی در این بخش صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه منابع طبیعی باید حمایت شود تصریح کرد: این پروژه ها اهدافی همچون جلوگیری از سیلاب ، جلوگیری از فرسایش خاک ، اخذ رسوبات ، تغذیه سفره های آب زیرزمینی ، جمع آوری روان آب ها جهت استفاده در جنگل کاری و ... را دنبال می کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید