b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_21323123112356456564564.jpgاستاندار لرستان گفت: درصد معلولان استان ما نسبت به جمعیت بالاتر از میانگین کشور است.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، سید موسی خادمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از کارهای خیلی لازم که باید در بحث شهرسازی رعایت کنیم، بحث مناسب‌سازی معابر برای افراد معلول است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه لرستان جزو استان‌هایی بوده که درصد معلولان نسبت به کل جمعیت بالاتر از میانگین کشور است.

خادمی با بیان اینکه اقدامات خوبی در چند سال گذشته برای مناسب‌سازی در سطح استان انجام شده، تصریح کرد: پیاده‌رو سازی، ایجاد ورودی‌های مناسب در ادارات، مراکز تجاری و درمانی ازجمله این اقدامات هستند اما برخی امور نیز همچنان مانده است.

استاندار لرستان تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی باید ساختمان‌ها را مناسب‌سازی کنند و برای این کار مشکل اعتبار ندارند، چون کار پر هزینه‌ای نیست.

وی اضافه کرد: در ساختمان‌های در حال ساخت حتماً استانداردهای مناسب‌سازی رعایت شود و نظام مهندسی و شهرداری‌ها به طور جد این موضوع را پیگیری کنند.

خادمی خاطرنشان کرد: قرار شده دستگاه‌هایی که صادرکننده مجوز هستند از بهزیستی استعلام بگیرند که این مکان شرایط لزم را دارد یا نه!

استاندار در ادامه گفت: مردم و به‌ویژه سمن‌ها مناسب‌سازی را به عنوان یک موضوع حقوق شهروندی در دستور کار قرار دهند و اگر مکانی دیدند که این موضوع رعایت نشده، گزارش بدهند.

وی افزود: ما هم در حوزه اجرا تعقیب خواهیم کرد و در بخش قضایی هم ممکن است که این موضوع را ترتیب اثر بدهند و همه باید کمک کنیم که شهر مناسب و قابل زیستی به وجود بیاوریم.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید