b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_104.jpgمعاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار لرستان گفت: ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی بنیاد شهید هنوز جذب نشده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان به نقل از تسنیم ، گودرز امیری ظهر امروز در جلسه شورای مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزاری شد اظهار داشت: گروهی از ایثارگران کارمند و شاغل هستند که رابطین یا مشاوران مدیران دستگاه‌های اجرایی رسیدگی و پیگیری می‌کنند و در شورای هماهنگی امور ایثارگران مباحث مربوط به آن‌ها مطرح می‌شود و اگر مواردی قابل‌رفع باشد، مرتفع می‌شود.

وی افزود: اگر درجاهایی قوانین و مقررات مشکل دارد مشاوران ادارات باید این قوانین و مقرراتی که ایراد دارد را به کمیته نظارت بر اجرای قوانین و مقررات ارسال کنند و اگر نیاز است حتی با امضای استاندار برای رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور ارسال کنیم.

معاون استاندار لرستان بابیان اینکه در راستای هزینه‌های درمانی نیز استاندار لرستان نامه‌ای برای رئیس‌جمهور ارسال کردند عنوان کرد: جهاد کشاورزی بالغ‌بر چهار الی پنج میلیارد تومان هزینه درمان ایثارگران و استانداری بالغ‌بر یک و نیم تا دو میلیارد تومان هزینه می‌کند ولی درجاهایی دستگاه‌های اجرایی دیگر از هزینه جاری‌شان امکان‌پذیر نیست.


وی بیان کرد: در بحث استخدام، جاهایی که مجوز قانونی باشد حتماً دستگاه‌های اجرایی باید رعایت کنند، استاندار این موضوع را طی نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده و حتی برخی دستگاه‌ها به‌صورت شرکتی می‌خواهد نیرو بگیرد این دستورالعمل را لحاظ کنند.

امیری تصریح کرد: در راستای اشتغال در حال حاضر ۳۷ میلیارد تسهیلات حمایتی در اختیار بنیاد شهید است که این اعتبارات هنوز جذب نشده است و اگر شرایط برای افراد مهیا است هدایت و راهنمایی شوند تا وارد این چرخه شوند.

وی خاطرنشان کرد: این روزها بحث کوچک کردن دولت، محدودیت اعتبار و هزینه و عدم صدور مجوزهای استخدامی بحث‌هایی مطرح است و جای اینکه روی بحث استخدام‌ها فکر کنیم روی بحث کارآفرینی و سرمایه‌گذاری فکر کنیم.

معاون استاندار لرستان گفت: اگر فرزندان و خانواده شهدا و ایثارگران اتحادیه و تعاونی تشکیل دهند و در قالب کارآفرینی و ایجاد واحدهای تولیدی فعالیت کنند، این روزها تسهیلات خوبی در سطح استان وجود دارد و ازلحاظ اعتباری منابع خوبی در راستای حمایتی، اشتغال روستایی، اشتغال فراگیر، رونق، مشاغل خانگی داریم.

وی اظهار داشت: تسهیلات متعددی در استان وجود دارد که اگر تعاونی‌های مربوط به خانواده شهدا نیز پای‌کار بیایند این قول را می‌دهیم برای یارانه سودشان از کمک‌های فنی و اعتباری نیز استفاده کنیم.

امیری بابیان اینکه در بحث توسعه و کشت گیاهان دارویی و یا کشت درختان مثمر در اراضی شیب‌دار جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در این راستا کمک می‌کنند افزود: اگر هرکدام از ما به کارهای قانونی خود عمل کنیم به‌طورقطع مشکلات قابل‌رفع است، نباید ذهن مردم را به سمت نکات منفی هدایت کنیم، خدمات برجسته‌ای در استان انجام‌شده و باید در کنار همدیگر تحلیل و ارزیابی داشته باشیم و سیاه نمایی نکنیم که مردم را نسبت به انقلاب بدبین کنیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید