b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_315064_280.jpgمشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: مصوبه یازدهم مهرماه سال جاری دولت در مورد انتقال درمان ایثارگران از بنیاد شهید به دستگاه های اجرایی آنان را دچار تحمیل هزینه های درمان می کند.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان به نقل از ایرنا، غلامرضا یاوند عباسی روز یکشنبه در شورای هماهنگی امور ایثارگران دستگاههای اجرایی لرستان در سالن جلسات استانداری لرستان مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با بیان اینکه گاهی در تصمیم گیری ها، تصمیمات خوب در مواقعی بد اتخاذ می شوند، افزود: در حوزه درمان این تصمیم گیری در زمان بدی اتخاذ شد و مصوبه دولت به دنبال اجرای آن در همان روز نبود و باید شرایط اجرای آن مهیا می شد.
یاوند عباسی ادامه داد: سلب مسئولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران از اقدامات درمانی ایثارگران با این این مصوبه درست نبود اگرچه بنیاد شهید بدهی بالایی به بیمه یاران و دی داشت و اعتبارات کاملا تخصیص داده نشده بود.
وی افزود: رسالت بنیاد شهید رسیدگی به امور ایثارگران است و نبود اعتبار دلیل بر سلب مسولیت به یکباره نمی شود.
وی اظهار داشت: اغلب دستگاه ها هزینه درمان را تقبل نکرده اند و جانبازان و ایثارگران دچار درد تحمیل هزینه هم شده اند.
وی ادامه داد: در این راستا وزیر کشور نامه ای به معاون اول ریاست جمهوری نوشته شد تا درمان توسط بنیاد شهید تا پایان سال به روال سابق باشد و اگر قرار است دستگاه های اجرایی متولی بحث درمان باشند در اعتبارات سال آینده پیش بینی شود و دستگاه اجرایی فرد بازنشسته مشخص شود.
وی همچنین با بیان اینکه آئین نامه این شورا با موافقت وزیرکشور به استانداری ها ابلاغ شد و جلسات این شورا سه ماه یکبار با ریاست استانداران یا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع باید تشکیل شود، افزود: قوانین و مقرارت مربوط به امور ایثارگران باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی اظهار داشت: تصویب قانون و مقرارت و نظارت و پیگیری اجرای قوانین تکلیف این شورا است و دلیل اینکه بسیاری از قوانین به درستی انجام نمی شود نظارت ضعیف است.
یاوند عباسی با بیان اینکه مشاوران امور ایثارگران ۲ وظیفه اصلی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات رسانی دارند، ادامه داد: ماده ۶۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ظرفیتی به نام شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با حضور ریاست جمهوری و دبیر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد کرده که در استان ها هم به ریاست استانداران برگزار می شود.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: ریل گذاری امر فرهنگ ایثار و شهادت در این شورا انجام می شود و مشاوران امور ایثارگران در دستگاه ها در این راستا ۲ اقدام مناسبتی و غیرمناسبتی با توجه به ظرفیت های دستگاه باید انجام دهند.
وی تاکید کرد که به مناسبت های تقویمی تکریم ایثارگران و جانبازان و خانواده آنها در دستور کار قرار گیرد.
یاوند عباسی اظهار داشت: یکی از بهترین روش های تکریم ایثارگران توانمند تصدی پست مدیریتی است که البته ایثارگران باید تمام توان خود در راستای خدمات رسانی مطلوب به کارگیرند تا مردم از نشانه های بارز خانواده های ایثارگران را مدیران مطلوب بدانند.
وی ادامه داد: بدترین ضربه به فرهنگ ایثار و شهادت مدیریت فردی ناتوان در این عرصه است.
یاوند عباسی با بیان اینکه ایثارگران به اندازه کافی تجلیل نشدند، افزود: توجه به خانواده های ایثارگران و تکریم آنان بسیار اهمیت دارد.
وی با انتقاد از اینکه در برنامه ریزی ها خانواده جامعه ایثارگر و شهدا در حال محدود شدن هستند، اظهار داشت: حذف افراد خانواده های شهدا و ایثارگر از سهمیه ها، به معنای محدود کردن آنان است.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران اظهار داشت: ماده ۱۴ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان تاکید کرده که همه دستگاه های اجرایی موظفند یک فرد یا یک واحد را زیر نظر بالاترین مقام اجرایی دستگاه برای رسیدگی به امور جانبازان و ایثارگران در نظر بگیرند.
وی اظهار داشت: طرحی در راستای بازنگری این ماده با قید پست و اعتبار متناسب با تعداد ایثارگران دستگاه در دولت پیش بینی شود، به مجلس تقدیم شده است.
یاوند عباسی ادامه داد: در سال ۸۰ پست مشاور امور ایثارگران برای وزارتخانه ها و سازمان های دولت پیش بینی شد و استانداری ها اقدام کردند اما بسیاری از دستگاه ها این پست را ندارند.
وی با انتقاد از مناسب سازی امکان و معابر عمومی اظهار داشت: ذیل ماده ۲ قانون جامع معلولین ستاد مناسب سازی معابر و اماکن عمومی با ریاست وزیر کشور و در استانداری ها توسط معاون عمرانی استاندار اداره می شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید