b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_2357042.jpgمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر اثرات مطلوب اقدامات اجتماعی محور در کنترل موادمخدر گفت: دهیاران بعنوان ظرفیت خوبی در این زمینه می توانند بعنوان سفیران اجتماعی مبارزه با مواد مخدر در روستاها به همکاری گرفته شوند.


به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، حبیب الله خجسته پور روز یکشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان که در محل دفتر معاونت سیاسی استانداری لرستان برگزار شد اظهار کرد: دهیاران در واقع به نوعی مورد اعتماد روستا و حلقه ارتباطی مردم با دولت هستند که در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد می توانند نقش موثری داشته باشند.

وی افزود: به منظور بهره گیری از ظرفیت دهیاران و شوراهای روستا می توان گردهمایی های توجیهی و آموزشی در دل روستا و بخش ها برگزار کرد و بجای اینکه آنها از روستاها به شهر بیایند در همان محل روستا این آموزش ها برگزار شود.

خجسته پور گفت: اگر موضوع سفیر اجتماعی بودن دهیاران جنبه رسمی بخود بگیرد قطعا آنها نیز احساس مسولیت بیشتری در این حوزه می کنند و مشارکت و همکاری بیشتری هم خواهند داشت.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اضافه کرد: با توزیع بروشورها و اقلام آموزشی می تواند از ظرفیت دهیاران در انجام اقدامات اجتماعی موثر در کنترل مواد مخدر بهره گرفت.

خجسته پور با تاکید بر نقش دهیاران در اجرای برنامه های مختلف گفت: مدیران دستگاه اجرایی نیز باید دهیاران را به رسمیت بشناسند و زمانیکه برای پیگیری برخی مشکلات روستاها ، دهیاران به مدیران مراجعه می کنند به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های مورد نظر در دستور شورای مبارزه با مواد مخدر انجام اقداماتی با محور اجتماعی است تصریح کرد: هر چقدر در اقدامات مرتبط با کنترل مواد مخدر اجتماعی محور عمل شود ، نتیجه و بازخورد موفق تری در کنترل ، پیشگیری ، مقابله و درمان اعتیاد حاصل می شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: در همین راستا باید افراد بیشتری مشارکت داده شوند و از ظرفیت دهیاران و شوراهای روستاها هم می توان بهره گرفت.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید