b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_10101.jpgاستاندار لرستان معتقد است امروز ایثارگری در حوزه اقتصادی است.
به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر سید موسی خادمی در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در بحث فرهنگ ایثار و شهادت و خانواده‌های شهدا توجه لازم را داشته است.
وی ساماندهی مزار شهدا را نیز از جمله موارد مهم مورد توجه دولت عنوان کرد و افزود: موزه آثار دفاع مقدس به صورت ویژه رسیدگی شود تا همزمان با پنج استان دیگر به بهره‌برداری برسد.
دکتر خادمی با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را در بحث ایثار و شهادت داشته است، گفت: مردم و بخش خصوصی نیز باید پای کار بیایند تا این مهم به نحو احسن پیگیری شود.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه در بحث اشتغال بیش از ۳۶۰ نفر از خانواده‌های ایثارگران و ۱۴۰ نفر از خانواده شهدا مشغول با کار هستند، ادامه داد: با این وجود هنوز حق خانواده شهدا در بحث اشتغال به خوبی ادا نشده و شاهد مشکل فرزندان ایثارگران در این رابطه هستیم.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های ذی‌ربط موظف به پیگیری‌های لازم هستند، بیان کرد: تمامی استخدامی‌ها حتی در حوزه خصوصی توجه لازم را به این افراد داشته باشند.
دکتر خادمی به آمار بالای بیکاری در کشور اشاره کرد و افزود: این آمار در استان نیز بالا بوده و لازم است در مباحث استخدامی از قوانین و بخش‌نامه‌های مربوط به این حوزه تخطی نکنیم. برای همین سهمیه ایثارگران و شهدا در استخدام‌ها مدنظر قرار گیرد.
استاندار لرستان معتقد است جلسات و شورای فرهنگ ایثار و شهادت باید به سمت فرهنگ‌سازی در تمامی زمینه‌ها سوق داده شود.
وی با بیان اینکه امروز ایثارگری در حوزه اقتصادی است، گفت: طی این ایام ایثارگری در بخش اشتغال آفرینی نمود پیدا می‌کند.
دکتر خادمی بیان کرد: جامعه ما بستر پذیرش ایثارگری از جنس متفاوت نسبت به گذشته را دارد.
وی تصریح کرد: در این راستا کار ترویج را باید به حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی هدایت کنیم.
دکتر خادمی خاطرنشان کرد: این جامعه بستر پذیرش فرهنگ ایثارگری را دارد و باید این فرهنگ را با نسل حاضر و آینده به خوبی انتقال دهیم.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید