b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_image_2018_11_28-8_20_45_641_wrn.jpgمعاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان از آماده واگذاری ۹۶ واحد تملکی بانک‌ها در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، گودرز امیری سه‌شنبه در کارگاه آموزشی و نشست تخصصی پرسش و پاسخ، آشنایی با مقررات پولی و بانکی و نحوه رسیدگی به قراردادهای بانکی مغایر با قانونی که در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، این‌گونه کارگاه‌های آموزشی را فرصتی مناسب در راستای تعامل بین سرمایه گذاران و کارآفرینان با دستگاه‌های اجرایی موسسات دولتی و بانک‌ها دانست و افزود: کانون کارآفرینی امید یکی از ظرفیت‌های خوب استان بوده که مدت‌ها در استان برنامه و یا جلسه نداشته است.

وی افزود: با تغییرات اخیر اولین اقدام این کانون تشکیل این کارگاه آموزشی بود که امیدوارم در چارچوب وظایف و اختیاراتی که این کانون داده شده است گام‌های موثری برداشته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اتاق بازرگانی را از دیگر ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برشمرد و اظهار کرد: این مجموعه به عنوان یک تشکل خصوصی و صنفی که بیشتر سرمایه‌گذاران، بازرگانان، تجار و کسبه در این مجموعه اعم از صنعت و کشاورزی صنوف حضور دارند، می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

وی ادامه داد: در قالب اتاق بازرگانی دایره اتاق وجود دارد که در مقررات آن اگر اختلافی بین سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی با بانک‌ها و موسسات دولتی وجود داشته باشد این هیئت داوری می‌تواند مشکل را بگیرد و حل و فصل کند.

امیری با بیان اینکه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی یکی از ظرفیت‌های بسیار قوی برای سرمایه گذاران است، گفت: این شورا یک مرجع رسمی و قانونی برای رسیدگی به اختلافات فی مابین دستگاه‌های اجرایی بانک‌ها و بخش خصوصی است.

وی افزود: گاهی ظرفیت‌های خوبی هست که به درستی اطلاع‌رسانی نمی‌شود و یا مردم به خوبی از آن استفاده نمی‌کنند.

معاون استاندار بیان کرد: کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، سرمایه اصلی مملکت هستند که امروز خیلی از مردم از طریق این واحدها امرار معاش می‌کنند، از این رو دارای جایگاه و ارزش بالایی در جامعه هستند که قابل احترام و تقدیر است.

وی تصریح کرد: گاهی سرمایه‌گذاران نمی‌توانند از فرصت‌ها استفاده کنند. برای گرفتن تسهیلات مشکلاتی از جمله نداشتن وثیقه و طرح توجیه اقتصادی و یا بدهی بانکی دارند که با توجه به قوانین بانکی امکان پرداخت تسهیلات نیست، اما برخی مشکلات مربوط به حوزه بانکی است که رسیدگی خواهد شد.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: خوشبختانه در استان شرایط به گونه‌ای است که بانک‌ها همکاری لازم را دارند.

امیری به قانون توسعه و تسهیل سرمایه‌گذاری مناطق مرکزی شرق و غرب کشور اشاره کرد و گفت: این قانون در بین بحث بیمه و سرمایه‌گذاری و در بخشودگی سود بانکی مصوب شورای عالی بانک‌ها کمک خوبی کرده است.

وی در ادامه افزود: با تاکید استاندار این قانون را پیگیر هستیم تا به استان‌های محروم و عقب افتاده تعمیم دهند و بتوانیم به سطح توازن برسیم.

معاون استاندار به هیات حل اختلاف قانون رفع موانع تولید به عنوان یکی دیگر از مراجع رسیدگی به اختلاف بین سرمایه‌گذاران و دستگاه اجرایی و موسسات دولتی و بانکها اشاره کرد و افزود: کارآفرینانی که با بانک‌ها و موسسات دولتی مشکل دارند می‌توانند به دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری برای رسیدگی اطلاع دهند.

امیری با اشاره به فرصت‌های خوب سرمایه گذاری در استان، خاطرنشان کرد: ۹۶ واحد تملکی بانک‌ها با شرایط خوب آماده واگذاری است، همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی در سطح استان توسط دستگاه‌های اجرایی شناسایی شده که در قالب پکیج‌های سرمایه گذاری ابلاغ شده است و در صورت تمایل کارآفرینان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی ادامه داد: تسهیلات روستایی حمایتی که حدود ۱۳۶ میلیارد تومان از طریق کمیته امداد، بنیادشهید و بهزیستی جهت اخذ تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند، همچنین اشتغال فراگیر و طرح رونق از دیگر فرصت‌هایی برای جذب تسهیلات و سرمایه‌گذاری در استان است که سرمایه‌گذاران و کارآفرینان می‌توانند از آن استفاده کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید