b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_78974147.jpgاستاندار لرستان گفت: مدیران تلاش خود را برای جذب حداکثری بودجه داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر سید موسی خادمی دوشنبه در جلسه شورای اداری استان با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: امیدوارم در بین مردم به ویژه مدیران و کارکنان دولتی شاهد رشد و ارتقای روحیه بسیجی، انقلابی و اسلامی باشیم.

وی بسیج را یکی از اقدامات ماندگار امام خمینی (ره) دانست و افزود: یکی از ویژگی‌های مهم وی در مرحله تثبیت انقلاب اسلامی نهادسازی بود چراکه تشخیص داد نباید به دلیل ضعف در بروکراسی کار مردم انجام نشود.

وی افزود: ایشان چندین نهاد مهم در انقلاب اسلامی مانند جهاد سازندگی، بنیاد مسکن، کمیته امداد، سپاه انقلاب اسلامی و بسیج را بنیان‌گذاری کرد که با گذشت زمان شاهد اهمیت نقش بیشتر این نهادها به ویژه بسیج در جنگ و پس از جنگ تحمیلی هستیم.

استاندار لرستان این‌گونه اقدامات پس از جنگ در حفظ انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن را از ویژگی‌های برتر امام خمینی(ره) نسبت به سایر رهبران عنوان کرد و با بیان اینکه امروز با تدبیر مقام معظم رهبری بسیج نقش بارز و اثرگذاری دارد، گفت: امام (ره) به دنبال تزریق روحیه و فرهنگ رفتاری بود که شکل آن در قالب نهاد بسیج به خوبی نهادینه شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز بسیج به عنوان یک سازمان ویژه توانسته خود را برجسته کند و در هر زمان و دوره‌ای شکل خاصی به خود می‌گیرد و در جایی دیگر نیاز به ایفای نقش باشد شکل خود را تغییر می‌دهد که این انعطاف‌پذیری نشان دهنده قدرت رهبری امام (ره) بود.

مقام ارشد استان با بیان اینکه اکنون فصلی است که بودجه از طرف مجموعه دستگاه‌های اجرایی تنظیم می‌شود و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شورای اقتصاد و سپس مجلس ارائه خواهد شد، تصریح کرد: این فرصت خوبی برای استان است و نقش مدیران استانی در جذب به بودجه بسیار مهم است، از این رو مدیران باید با بدنه کارشناسی حوزه اقتصادی وزارتخانه‌های مربوطه ارتباط برقرار کرده تا بتوانیم سهم بیشتری برای استان جذب کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا هرچه بیشتر سهم خود را از بودجه ۹۸ دریافت کنند، همچنین برای بودجه ۹۷ به لحاظ تخصیص و جذب زودتر اقدام کنند.

استاندار لرستان با اشاره به جلسات اخیر با وزارت نیرو و راه بیان کرد: امسال ممکن است وضعیت بودجه کاهش داشته باشد و اولویت بندی را مطرح کنند برای همین از مدیران درخواست می‌شود بیشتر تلاش کنند.

وی در ادامه به برگزاری جلسه بند «ز»اشاره کرد و افزود: دستگاه‌ها نباید این اعتبار را از دست بدهند که قابل بخشش نیست. هر دستگاه این مبلغ را جذب نکند برای جلوگیری از برگشت، سریع آن را جابجا خواهیم کرد و در حوزه دیگر هزینه خواهد شد اما این کار زیبنده مدیران نیست.

استاندار لرستان به بارندگی‌های اخیر در لرستان اشاره کرد و گفت: بارش‌های شدید تبعاتی همراه دارد که بخشی از آن قابل پیش‌بینی و پیشگیری است و دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان می‌توانند با اقداماتی مانند لایروبی کانال‌ها و جداول و هشدارهای لازم، اتفاقات را به حداقل برسانند، اما در صورت بروز حوادث باید آمادگی لازم را برای مقابله و درمان آن داشته باشیم.

دکتر خادمی تجربه در کار را مهمتر از داشتن پول و اعتبار دانست و بیان کرد: در خیلی از موارد می‌توان بر اساس امکانات موجود و تجربه کار کرد. مدیران باید خلاقیت داشته باشند تا با روش‌های مختلف مانند فاینانس، ماده ۵۶ و... برای اجرای پروژه‌های استان استفاده کنند.

استاندار لرستان بر لزوم استفاده از شبکه الکترونیکی دولت تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم شفافیت ایجاد کنیم و پاسخگو باشیم، برای جلوگیری از فساد و ایجاد رفاه مردم باید به این سمت حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: حذف کپی مدارک و ارائه عکس از اهداف دولت الکترونیکی است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید