b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_54656456456465.jpgبه گزارش روابط عمومی استانداری، عصر امروز دوشنبه جلسه شورای اداری استان به ریاست دکتر خادمی استاندار لرستان تشکیل شد.

دکتر خادمی در این جلسه گفت:

بسیج در زمانی بعنوان پزشک، مهندس و یا کارمند و زمانی در موقعیت های مختلف می تواند به وظیفه خود عمل کند و این تنها از قدرت رهبری امام بود که چنین سازمانی را طراحی کند.

یکی از ویژگی های بارز حضرت امام (ره) نهادسازی بود و ایشان تشخیص دادند و نهادهایی در این راستا از جمله سپاه و بسیج را بنیان نهاد.

 اینگونه نهادها و از جمله بسیج با گذشت زمان همواره بر ارزش و اهمیت آنها افزوده می شود؛ چه در زمان جنگ و چه در سازندگی های بعد از جنگ و حفظ انقلاب اسلامی و ارزش های انقلاب جایگاه و نقش ویژه ای داشته است.

بسیج امروز نیز در جامعه نقش بارز و اثرگذاری دارد و بعنوان یک روحیه و فرهنگ رفتاری مورد نظر و تاکید امام (ره) بود و امروز نیز بعنوان یک تفکر در جامعه نهادینه شده است.

با توجه به اینکه بودجه اکنون در مرحله دستگاه های اجرایی و اعلام به سازمان مدیریت بوده فرصت خوبی است که مدیران دستگاه های اجرایی مختلف با تعامل، ارتباط و پیگیری های خود حق استان را پیگیری کنند.

قول های مساعدی برای بودجه در بخش های راه و منابع آب داده شده است اما با توجه به روند کاهشی بودجه ممکن است اولویت بندی و میزان درصد پیشرفت فیزیکی طرح ها در نظر گرفته شود لذا دستگاه های مرتبط با این حوزه ها بسیار مهم هستند تا تلاش های بیشتری در تحقق سهم استان داشته باشند.
تعلل در جذب بودجه تخصیص یافته سالجاری به هیچ وجه قابل بخشش نیست و چنانچه تا دو هفته دیگر در هر دستگاهی جذب بودجه مورد نظر صورت نگیرد جایجایی بودجه به دستگاه دیگر را انجام می دهیم.

بسیاری از خسارت های ناشی از بارش ها با راهنمایی مردم و انجام وظایف شهرداری و راهداری قابل پیشگیری است و برای مقابله با حوادث احتمالی نیز باید از آمادگی کافی برخودار بود.

هیچ دستگاهی برای کمک رسانی به مردم در شرایط بحرانی نباید منتظر تامین اعتبار و پول باشد و از تجهیزات و نیروهای خود باید با خلاقیت استفاده کند.

 توسعه دولت الکترونیک در شفاف سازی و جلوگیری از فساد و افزایش رفاه مردم موثر است و باید در همین راستا به سمت سامانه های الکترونیکی پیش رفت .

در این مراسم از تعدای از خادمین بسیج سپاه حضرت ابوالفضل لرستان از جمله دکتر خادمی استاندار لرستان بعنوان خادم نمونه بسیج تجلیل شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید