b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_image_2018_10_14-17_53_33_517_w8a.jpgاستاندار لرستان راهپیمایی اربعین را برند شیعه در سطح بین‌المللی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر سید موسی خادمی یکشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی از تمام کسانی که در بهتر اجرا کردن این مراسم مهم مذهبی که تبدیل به یک برند برای شیعه در سطح بین‌المللی شده مشارکت داشتند، تشکر کرد و افزود: در این راستا کسی موظف به انجام کاری نمی‌شود بلکه از حیث فردی و دولتی به صورت خودجوش و وظیفه شرعی افراد شرکت دارند.

وی در ادامه افزود: از وظایف حکومت اسلامی احترام به شعائر مذهبی و تسهیل‌گری آن است، بدین روی وظیفه الهی، شرعی و فردی مسلمانان است که در این کار مشارکت کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه طی سال‌های قبل، استان به خوبی در راهپیمایی بزرگ میلیونی اربعین حسینی ظاهر شده و با توجه به گزارش ارائه شده همچنان خوب اقدام کرده است، گفت: لرستان به لحاظ کارخانجات و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی متفاوت از دیگر استان‌های بزرگ است که بخش بزرگی از کارها را آن‌ها به عهده بگیرند، بنابراین عمده کار بر دوش مردم است.

وی افزود: ما باید در سه مقطع داخل استان، مرز مهران و کشور عراق برای ایجاد موکب اقدام کنیم، در این راستا نیز سهمیه‌هایی برای آن درنظر گرفته شده که در هر شهر و منطقه با توجه به توانایی‌ها و استعدادهای موجود اقدام می‌شود.

دکتر خادمی با بیان اینکه در مورد موضوع اربعین با توجه به تقسیم کار ملی سه بخش کار را به عهده داریم، ادامه داد: ابتدا بخش عادی آن که ارائه خدمات و فراهم کردن امکانات زیرساختی و حمل و نقل است و بخش دیگر کارهای مردمی بوده که جریان اصلی است و شامل استفاده از کمک‌های مردمی برای برپایی این مراسم بزرگ است.

وی با بیان اینکه بخش سوم کار مربوط به آبروی استان است، افزود: به دلیل شرایط خاص استان ممکن است بعضی از کارها را نتوان انجام داد که مدیران با استفاده از امکانات و توانایی‌های خود می‌توانند کمک کنند تا کارها به نتیجه برسند و این نیز منافاتی با بخش اول و دوم کار ندارد.

مقام عالی‌رتبه استان خاطرنشان کرد: نظم لازمه انجام بهتر کار است و هماهنگی داخلی باید به درستی انجام شود؛ موکب‌های داخلی با دستگاه‌ها به‌ویژه نیروی انتظامی و شهرداری در ایجاد نظم هماهنگ کنند.

وی ادامه داد: در رابطه با بیرون استان تعهدات دستگاه‌ها، نهادها و همچنین موکب‌های داوطلب بررسی شود و در صورت داشتن کسری دیگر سازمان‌های استان کمک کنند تا نگذاریم آبروی استان خدشه‌دار شود.

استاندار لرستان گفت: موکب مرز مهران به دلیل داشتن زیرساخت‌ها در سال‌های قبل به‌عهده عزیزان سپاه است و در صورت داشتن کمبود‌ها کمک خواهد شد تا به خوبی خدمت رسانی کنیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید