b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_image_2018_10_11-8_42_48_961_vdx.jpgبه گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر احمد مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان در جلسه کارگروه پیگیری و کنترل بیماریهای واگیر دامی در حیات وحش که در معاونت عمرانی استانداری لرستان برگزار شد، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و هفته دامپزشکی گفت: حمایت و حفاظت از حیات وحش یک وظیفه است، زیرا حیات وحش سرمایه ملی هر کشوری است.
وی افزود: بعضی مواقع یک گونه جانوری منحصر به یک منطقه است، همانگونه که سمندر لرستانی منحصر به این استان زیبا و پهناور است که این نشان از اهمیت داشتن حیات وحش و حفاظت از آنها دارد.
دکتر مرادپور یادآورشد: علی رغم هزینه های زیادی در راستای نگهداری حیات وحش اما با یک احتیاطی و بیماری خیلی از آنها تلف می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان در ادامه با بیان اینکه انتظار ما از صدا و سیمای لرستان این است در راستای اهمیت و فرهنگ سازی حیات وحش برنامه های را تهیه کند، گفت: برای نگهداری از حیات وحش اعتبارات استانی جوابگو نیست، از این رو باید به دنبال اعتبارات ملی و فرا ملی باشیم.
وی از دستگاههای مرتبط خواست در بحث بیماری حیات وحش یک طرح اساسی، جامع و کاملی به تفکیک وظیفه هر دستگاه مشخص تهیه کنند.
دکتر مرادپور عنوان کرد: اگر ما جلوی بیماری حیات وحش را بتوانیم بگیریم، در آینده شاهد افزایش گونه های جانوری در سطح حیات وحش استان خواهیم بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید