مدیر کل امور بانوان، جمعیت و خانواده  استانداری لرستان از پرداخت ۱۶۵۴۹ مورد تسهیلات فرزندآوری در استان تا بیست و پنجم بهمن ماه خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، فریبا ولیپور عنوان کرد: ز ابتدای امسال تا پایان دی ماه گذشته بانک ملی با ۳۳۵۵ مورد، بانک تجارت با ۲۴۵۴ مورد و بانک صادرات با ۲۳۸۷ مورد بیش ترین پرداخت را در تسهیلات فرزندآوری داشته اند.

ولیپور عنوان کرد: استاندار لرستان در راستای تسریع پرداخت این تسهیلات نیز خواستار پیگیری های بیش تر شد.

وی ابراز امیدواری کرد روند پرداخت تسهیلات مربوط به فرزندآوری تا پایان سال و شروع سال جدید روند سریع تری به خود بگیرد.

مدیر کل امور بانوان، خانواده و جمعیت استانداری لرستان همچنین  میزان پرداخت تسهیلات ازدواج در استان را نسبت به میانگین کشور بیش تر دانست.

ولیپور گفت: میانگین پرداخت تسهیلات ازدواج در لرستان از ابتدای سال تا کنون ۷۸ درصد بوده است که از میانگین کشور که ۷۲ درصد می باشد بیش تر است.

وی با اشاره به تعامل خوب بانک ها در پرداخت تسهیلات ازدواج، تصریح کرد: بانک ملی استان از ابتدای امسال تا ۲۳ بهمن ماه با ۱۱۳ درصد پرداخت تسهیلات ازدواج بیش ترین پرداخت را در بین بانک های استان داشته که جای تقدیر دارد.

مدیر کل بانوان استانداری بانک های کشاورزی و سپه را بعد از بانک ملی در جایگاه های دوم و سوم پرداخت تسهیلات ازدواج عنوان کرد و گفت: در بین بانک های خصوصی نیز پارسیان، دی و گردشگری بیش ترین پرداخت تسهیلات ازدواج را داشته اند.

ولیپور میزان افراد در صف انتظار تسهیلات ازدواج استان را ۵۸۷۵ مورد برشمرد و اظهار کرد: استاندار لرستان در جلسه ی ستاد جوانی جمعیت استان نسبت به تسریع در روند پرداخت وام های ازدواج دستور اکید داد.

میزان تسهیلات ازدواج در سالجاری برای هر کدام از زوجین ۱۸۰ میلیون تومان و برای آقایان کمتر از ۲۵ سال و بانوان کمتر از ۲۳ سال ۲۲۰ میلیون تومان می باشد.

طبق مصوبات جدید این تسهیلات برای هر کدام از زوجین در سال آینده ۳۰۰ میلیون تومان و آقایان کمتر از ۲۵ سال و بانوان کمتر از ۲۳ سال ۳۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

در خصوص تسهیلات فرزندآوری نیز میزان آن برای فرزندان اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم در سالجاری به ترتیب از ۱۵۰،۱۲۰،۹۰،۶۰،۳۰ به میزان ۲۰۰،۱۵۰،۱۲۰،۸۰،۴۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا خواهد کرد.

زوجین دارای فرزند جدید از زمان تولد به مدت دو سال زمان دارند در سامانه ی تسهیلات فرزندآوری ویژه ی قانون حمایت از جوانی جمعیت ثبت نام کنند.

همچنین مادرانی که حضانت فرزند خود را بر عهده دارند نیز می توانند برای دریافت تسهیلات فرزندآوری اقدام کنند.
b_300_0_16777215_00_images_1401_2_photo_2024-04-06_23-34-38.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید