استاندار لرستان در جلسه قرارگاه رفع موانع تولید با اشاره به مفهوم قرارگاه گفت: هدف تشکیل قرارگاه در نهایت، حل مشکلات مردم است و اگر مسئولین به صورت قرارگاهی در کنار هم باشند با همدلی فراتر از مسئولیت و وظایف سازمانی عمل می کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان فرهاد زیویار صبح امروز با سفر به شهرستان بروجرد و حضور در جلسه قرارگاه رفع موانع تولید،ضمن عرض تسلیت شهادت باب الحوائج امام موسی کاظم(ع) و تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت:

 انقلاب شکوهمند اسلامی امروز به عنوان یک حرم قلب‌ ملتها را به خود جذب کرده و به عنوان الگوی کشورهای منطقه است.


فرهاد زیویار با اشاره به کارهای اساسی که در استان لرستان در این دوره انجام شده است گفت:
 باید قدردان دست اندرکاران دوره‌های قبل از خود باشیم اما در این دوره علی رغم محدودیت‌های بین المللی در استان کارهای اساسی زیادی انجام شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه منابع مالی استان ۵۰ هزار میلیارد تومان است گفت: مصارف ما ۶۰ هزار میلیارد تومان است که این موضوع به دوندگی و تلاش فراوانی نیاز داشته است و اینکه نسبت به سهمیه استانی ۱۰ هزار میلیارد تومان سبقت گرفته‌ایم حاصل تلاش و کوشش همه مسئولان است.

 نماینده عالی دولت در لرستان گفت: بروجرد از نظر تسهیلات تبصره‌ای جلوتر از همه شهرستان‌های استان است چون وضعیت مناسبی در زمینه صنایع و حرف دارد و زیرساخت های آن فراهم شده  که این موضوع به زمان حال مربوط نمی‌شود.

 وی افزود: حدود ۱۵۰  واحد تعطیل داشته‌ایم که به چرخه تولید پیوسته‌اند و ۱۳۰ پرونده در حال پیگیری است که پس از رفع مشکلات اداری قضایی و تسهیلاتی حتماً وضعیت مناسب‌تری پیدا خواهند کرد.

استاندار لرستان شهرستان بروجرد را قطب اصلی صنعت استان نامید و گفت: برای رفع مشکلات پیچیده و چند وجهی صنایع در خدمت عزیزان هستیم و کمیته‌های مختلفی به این منظور در استان تشکیل شده است.

برخی فعالیتهای دولت در شهرستان بروجرد

فرهاد زیویار در ادامه به بخشی از فعالیت‌های دولت در شهرستان بروجرد پرداخت و گفت: در شهرستان بروجرد اقدامات زیادی انجام شده است از جمله
➖ رفع مشکلات خودروسازی با همدلی و مشارکت مسئولین
➖ رفع مشکلات منطقه ویژه اقتصادی بروجرد پس از ۱۲ سال از صدور مجوز آن که هم اکنون در شرایط مناسبی قرار دارد.
➖ آغاز به کار گمرک منطقه و تامین زیرساخت‌های آن
 ➖ تامین مالی کارخانه نساجی و افزایش حق اعتبار آن طی یک سال و نیم گذشته در حدود ۳۲۰ میلیارد تومان و رفع مشکلات ماشین آلات آن و صدور مجوزهای لازم در ستاد تسهیل
 ➖پیگیری مشکلات تامین اجتماعی
➖ پیگیری مشکلات دستگاه‌های خدمات رسان مثل گاز برق آب
➖ تامین مالی طرح‌های واحدهای اقتصادی بروجرد از محل منابع اعتبارات تبصره‌ای مجموعه‌هایی مثل صنعت هتل داری، فولاد پاسارگاد، سیم لاکی صنایع چاپ و برخی دیگر از واحدهای تولیدی که در سطح ملی مقام کسب کرده‌اند.
➖ تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان به شرکت داروسازی اکسیر.
➖ در خصوص سامان کاشی با پیگیری‌های فراوان به هیئت حمایت از صنایع وزارت سمت معرفی شده تا به چرخه تولید اضافه شود .

b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2024-02-14_00-17-47.jpg

استاندار لرستان تصریح کرد: اگر قدمی در راستای توسعه صنایع استان و شهرستان بروجرد برداشته شده است به خاطر همدلی و همراهی مسئولین بوده است و لازم است ظرفیت‌های ملی استانی و شهرستانی در کنار هم قرار بگیرند تا فرایند توسعه انجام پذیرد.

 وی افزود:گاهی ممکن است سرعت سیستم اداری و بروکراسی به اندازه تعصب مدیران نباشد و اگر شده لازم است نامه ها وکارهای اداری را خودمان ببریم و کمک کنیم تا شرایطی ایجاد شود تا مردم امیدوار شوند و قدر داشته‌های خود و موقعیت‌هایی را که نظام فراهم کرده است بدانند و قدر مناسبت‌هایی مثل پیروزی نظام مقدس و صیانت از آن و ایجاد شرایط لازم برای حضور در صحنه‌های مختلف و خاصا در صحنه‌های سیاسی ،چون تاثیر این حضور کاری‌تر از بخش‌های نظامی و اقتصادی است تا انشاا.. در انتخابات ۱۱ اسفند وعده حضور همه ما باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید