استاندار لرستان گفت: طرح مدیریت زیست بوم تالاب‌های استان انجام می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار سی ام دی ماه در جلسه ی شورای برنامه ریزی استان عنوان کرد: طرح مدیریت تالاب ها با رویکرد استفاده از ظرفیت  و توسعه ی گردشگری این تالاب ها انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: تالاب‌ها ظرفیت های مناسبی برای صنعت گردشگری  هستند که باید بستر استفاده از آنها فراهم شود.

استاندار ادامه داد: در این راستا اداره کل محیط زیست گزارش‌های  در این خصوص ارائه داده که ظرفیت‌های این تالاب ها در شهرستان های بروجرد و پلدختر وجود دارند.

زیویار افزود: طرحی که اداره کل محیط زیست ارائه داده ظرفیت های گردشگری این تالاب ها و استفاده ی بهینه از آنها را تشریح می کند.

وی تاکید کرد: ابتدا مصوبه شورای برنامه ریزی در زمینه تالاب‌ها می بایست ارایه و پس از آن برای تامین مالی و اعتبار مورد نیاز، مکاتبات لازم با هیات وزیران و معاون اول رئیس جمهور انجام شود.

استاندار همچنین گفت: یکی از دستورات جلسه ی شورای برنامه ریزی بررسی اولویت گذاری مصوبه هیات وزیران برای شهرک های واقع در استان های جنوبی خلیج فارس و دریای عمان بوده که به استان ها واگذار شده است.

زیویار تصریح کرد: برای استان لرستان براساس اولویت گذاری استان های بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مصوب شده که در این جلسه کلیات امر مورد بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: همچنین مجوز دو واحد تولید آب معدنی در شهرستان‌های بروجرد و خرم آباد مصوب شد.

استاندار با اشاره به طرح پهنه های گردشگری اداره کل میراث فرهنگی لرستان تصریح کرد:‌ این طرح با نگاه و چشم انداز آمایش سرزمینی مورد بررسی قرار گرفته که مزیت های نسبی این حوزه در استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

زیویار همچنین با اشاره به الحاق بعضی از محدوده های روستایی و شهری برای نهضت ملی مسکن، بیان کرد: این طرح نیز اشکالاتی دارد که به صورت مشروط برخی موارد تصویب و برخی موارد دیگر به جلسات بعد موکول می گردد.

وی با بیان اینکه شورای برنامه ریزی و توسعه یکی از شوراهای اصلی و تصمیم ساز استان است عنوان کرد: این شورا با چهار کارگروه مشخص در رابطه با نظام مسایل و ظرفیت های استان تصمیم گیری می کند.

در این جلسه معاونین سیاسی امنیتی اجتماعی و هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیران کل امور اجتماعی، دفتر فنی و مدیریت بحران استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه حضور داشتند.b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2024-01-31_21-43-40.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید