معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با بیان اینکه سرمایه اصلی هر کشور و تمدنی نیروی انسانی است، افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مکمل تربیت است و باید در این حوزه نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، احسان یاوری روز پنج‌شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با اشاره به اینکه مخاطب این نهاد کودکان و نوجوانان کودکان هستند، افزود: در این ایام شاهد پرپر شدن چند هزار نفر از کودکان در غزه هستیم درحالی‌که حق گویی و حق‌طلبی را فریاد می زنند.

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار لرستان با محکومیت کودک‌کشی رژیم صهیونیستی افزود: دست‌پروردگان رژیم صهیونیستی در ایرانِ مظلوم مقتدر جنایت شهدای کرمان را رقم زدند.

معاون استاندار لرستان افزود: طی روزهای گذشته سپاه پاسداران ایران اسلامی بزرگترین عملیات موشکی را علیه تروریست‌های اطراف کشور انجام داد و این باعث افتخار است.

یاوری با بیان اینکه سرمایه اصلی هر کشور و تمدنی نیروی انسانی است، افزود: برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی
 باید نسبت به تربیت نیروی انسانی تراز تمدن اسلامی حرکت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان هزینه در حوزه تربیت را سرمایه‌گذاری دانست و افزود: برای ایجاد تمدن نوین اسلامی دستگاه‌های فرهنگی تاثیرگذار و نقش آفرین هستند.

یاوری با بیان اینکه مقوله تربیت از همان دوران کودکی و نوجوانی اتفاق می‌افتد، افزود: اگر بخواهیم انسان متعهد، کارآمد و متخصص تربیت کنیم باید از همان کودکی برنامه داشته باشیم.

وی کانون پرورش فکری را یکی از نهادهایی دانست که به عنوان مکملِ تربیت عمل می‌کند و بیان کرد: اگرچه خدمات فراوانی در کانون صورت گرفته است اما به نظر می‌رسد آن‌گونه که باید که باید کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش بارز خود را عملی نکرده‌اند.

وی ادامه داد: اگرچه بخشی از مشکلات به کمبود امکانات بازمی‌گردد؛ اما با توجه به رسالت این اداره‌کل، باید نقش‌آفرینی بیشتری در کنار نهادهای تربیتی شاهد باشیم.

یاوری با تاکید بر هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی گفت: وقتی به صورت جزیره‌‌ای کاری صورت می‌گیرد موفقیت کمتری حاصل خواهد؛ بنابراین لازم است با حفظ استقلال و هویت بین نهادهای فرهنگی و تربیتی هم‌گرایی بیشتری ایجاد شود.b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2024-01-31_21-34-14.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید