استاندار لرستان با بیان اینکه دین اسلام در عرصه‌های زندگی فردی براساس آموزه‌های دینی برای تربیت و تزکیه نفس هویت‌سازی می‌کند، گفت: اعتکاف توقف‌گاهی است که فرد می‌خواهد پیشینه خود را بازنگری کند

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، فرهاد زیویار روز پنجشنبه در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی اعتکاف در خرم‌آباد با بیان اینکه دین اسلام با همه ابعاد و احکام خود برای سبک زندگی درست و عقلانی الگوهای مختلفی دارد، اظهار کرد: اعتکاف در لغت به معنی اقامت و ماندن در جایی و ملازم بودن با چیزی است، اما در شرع اسلام، اقامت در مکانی پاک و مقدس به منظور نزدیک‌تر شدن به خداوند است.

وی در ادامه افزود: فلسفه اعتکاف به معنی انزواطلبی نیست و هیچ منافاتی با اجتماعی بودن ندارد.

استاندار لرستان اعتکاف را آمیزه‌ای از عباراتی چون روزه، حضور در مسجد و مکان پاک، حج، نماز و. برشمرد و خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های این سنت حسنه آزاد شدن در یک وحدت و کثرت فرد در برابر خداوند متعال است.


وی در ادامه با بیان اینکه دین اسلام در عرصه‌های زندگی فردی براساس آموزه‌های دینی برای تربیت و تزکیه نفس هویت‌سازی می‌کند، افزود: اعتکاف توقف‌گاهی است که فرد می‌خواهد پیشینه خود را بازنگری کند تا با آزاد شدن از قید و بندهای دنیا به خداوند متعال پناه ببرد.

زیویار به اندیشه‌های غرب در خصوص فردگرایی ، جمع گرایی و سوسیال دموکراسی اشاره و عنوان کرد: تمامی این اندیشه‌ها زندگی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بشر را تامین نمی‌کند اما اسلام با عمق دادن به رفتارهای فردی و اجتماعی این ضعف را که همان معنویت است پوشش می‌دهد.

وی تصریح کرد: همین رفتارهای فردگرایانه و خودخواهانه دنیای غرب و رژیم صهیونیستی است که با شعار آزادی به بهانه‌های مختلف باعث ظلم و جنایت‌های زیادی به کشورهای لبنان، سوریه، مصر، فلسطین بویژه مردم مظلوم غزه شده است.b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2024-01-31_21-31-39.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید