استاندار لرستان گفت: تمامی دستگاه های اجرایی و عمومی باید امکانات تبلیغاتی خود را به هیات بررسی تبلیغات انتخابات اعلام کنند.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی انتخابات استان لرستان، فرهاد زیویار جمعه هشتم دی ماه در جلسه هیأت استانی بررسی تبلیغات انتخابات، عنوان کرد: امکانات تبلیغاتی دستگاه های اجرایی و عمومی طبق قانون باید به این هیات معرفی و چنانچه دستگاهی از این مهم تخطی کند مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

 وی با اشاره به قانون مصوب شده ی اخیر انتخابات در مجلس شورای اسلامی که برای نخستین بار به منظور نظارت بر تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی هیأت استانی بررسی تبلیغات پیش بینی شده است، اظهار کرد: طبق این قانون در این دوره از انتخابات مقرر شده امکانات دولتی برای کاندیداها استفاده شود.

استاندار ادامه داد: این مهم نیازمند پیروی از شرایط مشخص شده، در نظر گرفتن عدالت و توأم با نظارت است.

زیویار تصریح کرد: در این قانون همچنین مقرر شده فعالیت تبلیغاتی کاندیداها ساماندهی و نظارت شود.

استاندار لرستان برنامه های هیات بررسی تبلیغات انتخابات را در سه کارویژه عنوان کرد و در مورد این سه مورد گفت: کارویژه های این هیات شامل حاکمیتی و نظارتی، تبلیغات و رسیدگی به تخلفات می باشد.

اولین جلسه ی هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات به ریاست استاندار لرستان و با حضور تمامی اعضا برگزار شد.

اعضای این هیات را رئیس هیات بازرسی،دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، نماینده ی هیات نظارت، نمایندگان شوراهای اسلامی استان(دو نفر)، مدیر کل فناوری ارتباطات،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان صداوسیمای استان و دبیر ستاد انتخابات استان تشکیل می دهند.

طبق اعلام دبیر ستاد انتخابات استان جلسات این هیات تا پایان دی ماه هر دو هفته یک بار و از اول بهمن ماه آینده تا زمان انتخابات به صورت هفتگی برگزار خواهد شد.

b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2024-01-08_23-23-09.jpgدر این جلسه همچنین حکم اعضای آن توسط استاندار لرستان اهدا شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید