استاندار لرستان گفت: سهم استان از اعتبارات ملی مبارزه با مواد مخدر مشخص شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار عصر روز شنبه هجدهم آذرماه در جلسه ی شورای مبارزه با مواد مخدر استان، عنوان کرد: مذاکرات با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و تعیین سهم اعتبارات استان برای  مبارزه با مواد مخدر انجام شد.

 وی با اشاره به سایر مصوبات این جلسه افزود: سهم شهرداری‌ها و خصوصاً شهرداری مرکز استان برای اختصاص اعتبارات لازم که نامه آن در جلسه قرائت شد و مسئولیت این بخش را شهرداری خرم آباد بر عهده گرفت مصوبه ی دیگر جلسه بود که با نظر تمامی اعضا به تصویب رسید.

 استاندار تصریح کرد: انتظار می‌رود در فواصل بعدی اعتبارات تخصیصی شهرداری ها افزایش یابد.

 زیویار در مورد سایر برنامه های شورا در جلسه امروز گفت:  در ادامه جلسه امروز گزارش عملکرد سازمان بهزیستی در خصوص ایمن کردن کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد ارائه شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ماه‌های گذشته در بعضی از استان‌ها برخی کمپ‌ها دچار حریق شده بودند، خوشبختانه با نظارت مستمر و رفع نقص تجهیزات داخل کمپ‌ها مخاطرات احتمالی برطرف شد.

استاندار لرستان با اشاره به معضلات و مشکلاتی که معتادین متجاهر برای شهرهای استان و موضوع امنیت به وجود آورده‌اند، تصریح کرد: از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و این سازگار انتظار می‌رود به گونه‌ای معتادین متجاهر را تحت پوشش قرار دهند.

  زیویار افزود: به این منظور با هماهنگی دبیرخانه شورای هماهنگی، طرحی آماده می‌شود که با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی این ظرفیت بیشتر شود.

 وی ابراز کرد: به این منظور مدیریت امور اجتماعی و دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان پس از تجمیع طرح را ارائه کرده و در جلسات بعدی راجع به اقدامات عملی و تامین اعتبارات لازم تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

 در این جلسه همچنین گزارش اداره کل آموزش و پرورش لرستان در خصوص طرح یاریگران زندگی ارائه شد.

شورای مبارزه با مواد مخدر به ریاست استاندار لرستان و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط برگزار شد.b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2023-12-11_00-09-51.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید