استاندار لرستان گفت: متولی امر پژوهش دانشگاه ها هستند.

➖به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان فرهاد زیویار، دوم آذرماه در جلسه شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش عنوان کرد: عمده پژوهش باید به نوآوری ختم شود.
 
➖وی با بیان اینکه پژوهش باید کاربردی باشد و تحقیقی که هیچ خروجی نداشته باشد پژوهش نیست،  تصریح کرد: روح پژوهش به معنای نوآوری است و در امر پژوهش و تحقیق عمده مطلب این است که به ایده نو و جدید برسیم.
 
➖استاندار لرستان با بیان اینکه در مناسبات بین‌المللی جایگاه نقش و اثرگذاری کشورمان و گفتمان مدنظر در ایران تاثیرگذار است، گفت: نیاز است در دانشگاه‌ها، نشست‌های تخصصی در این راستا و با این موضوع برگزار شود.
 
➖وی با تاکید بر انجام آمایش نسبی در رشته‌های تحصیلی و تخصصی در دانشگاه‌های استان، بیان کرد: مزیت‌های نسبی، آموزشی و پژوهشی زیادی در لرستان وجود دارد چنانچه روی بخش آموزش رشته جدیدی همچون مزیت نسبی لرستان در گردشگردی و یا در صنعت داروسازی تحقیق و پژوهشی صورت گیرد نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.
 
➖زیویار اضافه کرد: وجود دانشمندان یک و دو درصد جهان در دانشگاه‌های استان یک مزیت‌ محسوب و آنان جزو سرمایه‌های لرستان هستند.
 
➖زیویار تاکید کرد: کارگروهی تحت عنوان آمایش سرزمین در حوزه‌های  آموزش و پژوهش در استان راه‌اندازی شده تا راجع‌به مزیت‌های استان و مزیت‌هایی که وجود دارد با نگاه تخصصی دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری کند.b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2023-11-26_23-13-04.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید