استاندار لرستان در نشست مطالبه گری مرکز تشکل های بسیج دانشجویی استان گفت:بیمارستان نیایش ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان, فرهاد زیویار در خصوص سوال یکی از دانشجویان در مورد وضعیت پروژه های حوزه سلامت از جمله بیمارستان نیایش گفت: در زمان تحویل دولت بیمارستان نیایش کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت داشت که با اعتباراتی که جذب شد هم اکنون شاهد پیشرفت ۶۰درصدی آن هستیم.

زیویار ادامه داد: برای این مقدار از پیشرفت ۳۰۰ میلیارد تومان برای آن جذب شد ضمن این مجموعه دانشگاه علوم پزشکی نیز ۱۰۰ میلیارد تومان به آن اختصاص داد.

وی تصریح کرد: با ساخت این بیمارستان و دو بیمارستان رازی کوهدشت و گهر دورود که در حال ساخت هستند ۱۰۰۰ تخت به سرانه تخت بیمارستانی استان افزوده خواهد شد.

توسعه گردشگری نیازمند توسعه ی زیرساخت هاست

زیویار در مورد ظرفیت گردشگری در استان و توسعه ی آن گفت: برای توسعه ی گردشگری ابتدا زیرساخت ها از جمله فرودگاه، راه های مواصلاتی، راه آهن و هتل ها باید توسعه پیدا کنند.

وی به پیگیری های این دولت برای آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک اشاره کرد و گفت: حدود یک سال و نیم است که از طریق مراجع ارشد دولت و سپاه پاسداران پیگیر این موضوع هستیم و دستاوردهای خوبی محقق شده است.

وی افزود: با ثبت جهانی این اثر ظرفیت گردشگری استان حتی برای حضور گردشگران خارجی بیش تر خواهد شد. 

اعتبار۶۰۰ میلیارد بودجه برگشت خورده ابدا صحت ندارد

استاندار لرستان به سخن یکی از دانشجویان مبنی بر توضیح در خصوص اعتبارات برگشت خورده در استان به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان، اشاره و تاکید کرد: این رقمی که مطرح می شود به هیچ عنوان صحت ندارد.

زیویار افزود: البته برگشت اعتبار بوده اما مربوط به اعتبار برای خرید ساختمان اداره کل مالیاتی استان بوده است که هیچ لطمه ای به معاش مردم، خروجی اای عمرانی و واحدهای تولیدی وارد نمی کند چون اصلا مربوط به این ها نیست.

وی ادامه داد: علت عدم استفاده از این اعتبار نبود زمان کافی برای خرید ساختمان مورد نظر بوده ضمن این که در زمان خرید ساختمان برای ادارات دولتی قیمت ها به صورت کاذب از طرف فروشندگان بالا می رود.

استاندار گفت: این اعتبار در سال مالی آینده مجدد به این اداره تخصیص داده خواهد شد.

پروژه ی راه آهن دورود-خرم آباد با ۱۷ کارگاه فعال است

زیویار در مورد پروژه ی راه آهن دورود-خرم آباد گفت: اعتبار این پروژه از صندوق توسعه ی ملی تامین شده و هم اکنون ۱۷ کارگاه در آن فعال هستند.

وی عنوان کرد: بیش از ۳۰ درصد این پروژه را تونل تشکیل می دهد و روزانه ۳ متر از تونل های آن ساخته می شود.

استاندار در مورد قیاس این پروژه با راه آهن کردستان گفت: راه آهن کردستان در زمان آغاز دولت ۷۸ درصد پیشرفت داشته و تنها ریل گذاری و ساختمان ایستگاه های آن باقی مانده بود و این در شرایطی است که راه آهن دورود-خرم آباد در زمان تحویل به دولت کمتر از ۴۰ درصد پیشرفت داشته و یکی از صعب العبورترین پروژه های ترابری کشور است.

در این نشست که معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری، فرماندار خرم آباد، دستیار استاندار در امر مردمی سازی دولت و مسئول بسیج دانشجویی استان حضور داشتند، نمایندگانی از بسیج دانشجویی در دانشگاه لرستان، علوم پزشکی، آزاد اسلامی، پیام نور و فرهنگیان سوالات و مطالبات خود را مطرح کردند.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید