استاندار لرستان گفت: انتقاد و مطالبه از مسئولین و در عین حال پاسخ به این مطالبات باید معتقدانه و مومنانه باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار عصر روز سه شنبه سی ام آبان ماه، در نشست مطالبه گری با اعضای مرکز تشکل های بسیج دانشجویی دانشگاه های خرم آباد، عنوان کرد: کسی که نقد می کند باید مستند و با عدد و رقم و در عین حال در کمال اعتقاد و ادب متقابل ، طرح مسئله کند.

وی ادامه داد: در جریان مطالبه گری اعتقاد و نیت مهم ترین مسئله بوده و منتقد نباید با الفاظ نامناسب و با هدف تخریب ، مطالب را عنوان کند که این شایستهو اخلاقی نیست.

استاندار لرستان با تمجید از انتقادها وسوالات و مطالبه های عنوان شده در جلسه که در کمال احترام متقابل توسط اعضای تشکل های بسیج دانشجویی در مراکز آموزش عالی استان طرح شد ، اظهار کرد: ما از نقدهای سازنده و بجا استقبال کرده و در کمال احترام پاسخ می دهیم.

زیویار ابراز امیدواری کرد که این نشست ها تداوم و با دامنه ی زمانی کوتاه تر برگزار شوند و گفت: ضعف کم بودن تعداد نشست با مجامع نخبگانی از جمله بسیج دانشجویی از طرف ماست و تلاش می کنیم در ادامه بهتر شود.

بسیج یک درک از اتحاد، اخلاص و اراده ی معتقدانه است

استاندار لرستان در این نشست ضمن گرامیداشت هفته ی بسیج آن را یک درک از اتحاد، اخلاص و اراده ی معتقدانه قلمداد کرد و گفت: بسیج به گفته ی حضرت امام خمینی(ره) فقط خاص دوره ی ایشان نبوده و ابعاد وسیعی از تاریخ و فرهنگ کشور ما را در بر می گیرد.

زیویار تصریح کرد: در شاکله ی بسیج اعتقاد از تمامی مسائل مهم تر و ارجح تر است چرا که بسیج از آن نشات می گیرد.

در انتصابات همه چیز به استاندار باز نمی گردد

استاندار لرستان در این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر دخالت برخی افراد در انتصابات استان و عدم ثبات مدیریت در برخی از سمت ها، تصریح کرد: در برخی مورد همه چیز به استاندار باز نمی گردد و همواره ملاحظاتی وجود دارند.

زیویار با اشاره به عزل و نصب هایی که در سطح برخی وزرا در دولت انجام شد، عنوان کرد: این موضوع فقط به استان ها بر نمی گردد بلکه در سطح دولت ها نیز اجتناب ناپذیر است.

وی اظهار کرد: استاندار ممکن است در برخی تصمیم گیری ها اثر صدر در صدی داشته و در عین حال در برخی تصمیمات دیگر این درصد اثر را نداشته باشد.

استاندار ادامه داد: البته به نظر بنده ،این که استاندار همه چیز را تعیین کند نیز مناسب نمی باشد و در برخی تصمیمات و انتصابات باید خرد جمعی و مشورت لحاظ شود.

وی افزود: باید بپذیریم در برخی موارد حتی در سطح کلان کشور ملاحظات را در نظر می گیرند، در استان نیز این چنین است.

استاندار در مورد دعوی یکی از سوال کنندگان مبنی بر این که ؛ قدرت نه گفتن در زمان انتصابات را ندارد، تاکید کرد: تمامی افرادی که انتخاب کردم در نهایت با نظر شخص بنده بوده و از عملکرد معاونت ها رضایت دارم چرا که قضاوت در مورد عملکردها باید براساس شاخص باشد و من از این بابت از ایشان راضی هستم.

زیویار گفت: اعلام میکنم ،در انتصابات ملاحظات را در نظر گرفته ام اما هیچگاه شخصی به من تحمیل نشده است.

استاندار در مورد دخل و تصرف نمایندگان در انتصابات اظهار کرد: این که نمایندگان برای انتخاب مسئولین حوزه ی انتخابی خود به ما مشورت بدهند امری اجتناب ناپذیر است اما به معنی تحمیل کردن نیست.

وی درباره برخی از مدیران دولت قبلی که همچنان در سمت خود در این دولت حضور دارند، عنوان کرد: برخی از این مدیران در عملکرد جدا موفق هستند و برای استان بر اساس عینیات و عملکرد مفید به فایده بوده اند و ما هم از آنها راضی هستیم ، البته در مورد آن عده که عملکرد مناسب نداشته اند قطعا جابجا خواهیم کرد.

پروازی بودن مدیران 

زیویار در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان با موضوع پروازی بودن برخی مدیران ، توضیح داد:

 روزهای دوشنبه تمامی استانداران برای پیگیری اعتبارات و رای زنی های استان در سطح کلان کشور در تهران حضور پیدا می کنند.

استاندار تصریح کرد: بعد از گذشت حدود دو سال حضور به عنوان استاندار لرستان قریب ۹۵ بار به تهران سفر کردم که آن هم قریب به اتفاق در روزهای تعیین شده از طرف وزارت کشور و برای پیگیری مسائل استان در تهران بوده است.

زیویار ابراز کرد: مستندات تمامی جلساتی که در این روزها برای پیگیری مسائل استان انجام شده کاملا موجود است.

استاندار ادامه داد: اکثر اوقات ما ناچاریم زمینی به تهران و بلعکس رفت و آمد داشته باشیم ، چرا که ، گاها تا شب یکشنبه هم جلسات و کارها ادامه می یابند واز آنطرف می بایست سریع به استان بازگردیم ، که اکثرا ایاب ذهاب زمینی است .

زیویار افزود: روزهای پنج شنبه و جمعه هم بسیاری اوقات روز کاری است .

تشکل های اجتماعی که از اعتبارات سو استفاده می کنند معرفی شوند

استاندار در خصوص سواستفاده مالی در دفاتر تسهیل گری و ساماندهی و نظارت آنها گفت: اگر در این دفاتر تسهیل گری که عنوان آنها عوض شده و باید آنها را تشکل بنامیم از اعتبارات دریافتی سواستفاده شده به شدت برخورد می کنیم. 

زیویار ادامه داد: هر جا مواردی مبنی بر این سو استفاده ها وجود داشت سریعا معرفی کنید.

امیدافزایی عامل مهم برای حضور حداکثری در انتخابات

زیویار در مورد موضوع انتخابات پیشرو گفت: امیدافزایی عمومی عامل مهم برای حضور حداکثری در انتخابات است که در مطالبه گری نیز باید در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: مطالبه گری باید به شکلی باشد که حس امیدافزایی را بیش تر کند نه این که با تضعیف نظام و دولت موجب ایجاد حس بدبینی و ناامیدی در بین مردم شود.

استاندار در مورد نرخ بالای تورم در لرستان اظهار کرد: قیمت خیلی از کالاهای اساسی در استان نسبت به سایر استان های دیگر یابرابر و یا حتی کم تر است اما در تعیین نرخ تورم معیارهای دیگری از جمله میانگین درآمد مردم نیز در نظر گرفته می شود.

زیویار افزود: هر چند نسبت به آمار تورم استان اشکالاتی وارد است اما برای بهتر شدن وضعیت استان تلاش هایی انجام شده و در جدول تغییر کرده ایم.

در دولت سیزدهم ده ها واحد تولیدی در استان احیا شده اند

استاندار لرستان در مورد مطالبه ی دانشجویان مبنی بر علت عدم احیای واحدهای تولیدی که طبق گفته رئیس مجلس ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند، گفت: اعتقاد دارم حتی اعتبار بیش تری نسبت به ۳۵ هزار میلیارد برای احیا واحدهای تولیدی استان نیاز است اما با این وجود از ابتدای دولت تا کنون ده ها واحد احیا شده اند.

زیویار به احیای واحدهایی از جمله خودروسازی بروجرد، ماشین سازی خرم آباد، شیر خشک بروجرد، ساخت لوله از الیاف، صنایع غذایی گهر دورود و تسویه حساب در شرکت پارسیلون اشاره کرد و ابراز کرد: برخی از واحدها مانند سیمان خرم آباد و ازنا مشکل قضایی دارند که پیگیری هایی در سطح قوه قضاییه و ریاست جمهوردر جریان است . 

وی در مورد برج های دوقلو خرم آباد گفت: مشکلات قضایی این پروژه را مرتفع کردیم اما طرفین آن که شهرداری خرم آباد و شرکت کوثر تحت نظر بنیاد شهید کشور می باشد نسبت به هم سخت گیری هایی دارند که پروژه را متوقف کرده است.

استاندار همچنین به پیشرفت های استان در حوزه ی کشاورزی اشاره کرد و گفت: تولید گندم استان نسبت به قبل از شروع دولت سیزدهم ۴ برابر افزایش داشته است.

زیویار عنوان کرد: کشت محصولات گلخانه ای در استان ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی همچنین به رشد پروژه های مربوط به حوزه ی سدسازی استان اشاره کرد و گفت: به جز سد معشوره که مشکلاتی در سطح ملی دارد مابقی سدها پیشرفت خوبی داشتند.

استاندار ادامه داد: سد کمندان آماده ی آبگیری بوده و سد تاج امیر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته و مابقی سدها نیز روند ساخت تسریع شده است.

زیویار در مورد سد معشوره تصریح کرد: این پروژه مشکل ماده ۲۳ محیط زیست دارد که با پیگیری های انجام شده در حال مرتفع شدن است.

وی افزود: اگر این مشکل مرتفع شود برای ساخت اعتبار مستقل خواهد گرفت.

استاندار تصریح کرد: علاوه بر این پروژه های بزرگ دیگری از جمله ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد، کنار گذر دورود، تقاطع غیر همسطح شریعتی خرم آباد، رادار هواشناسی، مسکن ملی بروجرد و جاده چهار خطه کوهدشت در استان داریم که روند ساخت مناسبی گرفته اند.

قول آقای قالیباف برای تخصیص اعتبار ساخت ۵هزار مسکن محرومین هنوز محقق نشده است

زیویار در پاسخ به سوالی در مورد قول تخصیص اعتبار ساخت ۵هزار مسکن برای محرومین استان توسط رئیس مجلس در سفر سال گذشته به لرستان گفت: پیگیری های لازم در این مورد را انجام دادیم اما بعضی مواقع ممکن است تخصیص اعتبار در نظر گرفته شده در زمان مورد نظر محقق نشود و در این مورد نیز فعلا چنین بوده است.  

استاندار به وضعیت نهضت ملی مسکن استان اشاره کرد و ابراز کرد: سهمیه ای که برای استان در نظر گرفته شده از درصد جمعیتی آن بیشتری بوده اما به دلیل مشکلاتی از جمله تامین زمین هنوز پیشرفتی طبق پیش بینی ها نداشته است.

وی در خصوص زمین های دانشگاه لرستان برای این طرح گفت: بر پایه ی درخواست وزیر علوم این پروژه در دانشگاه لرستان فعلا متوقف شده است.

زیویار به طرح ایجاد شهرهای مولد در این راستا اشاره کرد و عنوان کرد: در این طرح در اراضی کشاورزی در کنار بخش کشاورزی، بخش مسکن نیز دیده شده است.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید