استاندار لرستان درباره شبهه طرح قیاس پروژه ی راه‌آهن دورود-خرم آباد با کردستان گفت: اطلاعات تیم مدیریتی و رسانه‌های شناسنامه‌دار استان اطلاعات بدون مبنایی نیست، در این رابطه نیز به نقل از معاون وزیر راه، راه آهن کردستان ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و راه آهن لرستان ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

فرهاد زیویار با اشاره به مشکلات حقوقی عدیده‌ راه‌آهن لرستان گفت:بروزرسانی مصوبه ۸ -۷ ماه زمان برد و زمانی که اصل مصوبه بنا شد در دستور کار قرار بگیرد و تبدیل به ابلاغ ۱.۲ میلیارد یورو شود، نیز یک سال زمان برد.

وی گفت: براساس مستندات وزارت راه و شهرسازی ۲۵ هزار میلیارد تومان قرارداد به منظور راه‌آهن لرستان منعقد شده است و قرارگاه خاتم نیز به عنوان مجری طرح به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 استاندار تصریح کرد: قیاس این دو پروژه اصولا درست نمی باشد چرا که  پروژه راه آهن کردستان در زمان شروع دولت سیزدهم  در مرحله ریل گذاری و ایجاد ایستگاه ها قرار داشت.

b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2023-11-04_21-13-48.jpgزیویار ادامه داد: این در شرایطی است که راه آهن دورود -خرم آباد یکی از صعب العبورترین مسیرها را داشته و نزدیک به یک سوم این پروژه  را تونل های طویل تشکیل می دهد که ایجاد آنها بسیار زمان بر است.  

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید