استاندار لرستان درباره شبهه طرح قیاس پروژه ی راهآهن دورود-خرم آباد با کردستان گفت: اطلاعات تیم مدیریتی و رسانههای شناسنامهدار استان اطلاعات بدون مبنایی نیست، در این رابطه نیز به نقل از معاون وزیر راه، راه آهن کردستان ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و راه آهن لرستان ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
فرهاد زیویار با اشاره به مشکلات حقوقی عدیده راهآهن لرستان گفت:بروزرسانی مصوبه ۸ -۷ ماه زمان برد و زمانی که اصل مصوبه بنا شد در دستور کار قرار بگیرد و تبدیل به ابلاغ ۱.۲ میلیارد یورو شود، نیز یک سال زمان برد.
وی گفت: براساس مستندات وزارت راه و شهرسازی ۲۵ هزار میلیارد تومان قرارداد به منظور راهآهن لرستان منعقد شده است و قرارگاه خاتم نیز به عنوان مجری طرح به فعالیت خود ادامه میدهد.
استاندار تصریح کرد: قیاس این دو پروژه اصولا درست نمی باشد چرا که پروژه راه آهن کردستان در زمان شروع دولت سیزدهم در مرحله ریل گذاری و ایجاد ایستگاه ها قرار داشت.
زیویار ادامه داد: این در شرایطی است که راه آهن دورود -خرم آباد یکی از صعب العبورترین مسیرها را داشته و نزدیک به یک سوم این پروژه را تونل های طویل تشکیل می دهد که ایجاد آنها بسیار زمان بر است.