استاندار لرستان گفت: ارائه طرح‌های پژوهشی مساله‌محور برای مناطق مختلف می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی راهگشا باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان فرهاد زیویار روز چهارشنبه در همایش ملی مسائل اجتماعی ایران (چالش ها و راهکارها) با بیان اینکه بالاترین موضوعی که باید برای ما مساله باشد، حیات انسانی است، که این‌روزها از سوی تعدادی انسان‌نما به مخاطره افتاده است گفت: حملات ددمنشانه رژیم آپارتاید صهیونیستی به مردم مظلوم غزه را محکوم می‌کنیم.
 
استاندار لرستان با بیان اینکه کشور و به تبع آن استان لرستان تغییر و تحولات عدیده‌ای را دهه‌های گذشته تجربه کرده‌اند، افزود: در دهه‌های اخیر تعاملات سلایق و انتظارات از طرف افراد اقشار و گروه‌ها در رده‌های سنی و شغلی و حرفه‌ای مختلف هم ایجاد فرصت می‌کنند و هم با خود مسائل و آسیب‌هایی را ممکن است به همراه داشته باشد.

 وی افزود: سلایق و انتظارات جدید الزاماتی را برای اهل تحقیق و سیاستگذاران اجتماعی مورد تاکید قرار می‌دهد.

زیویار با بیان اینکه مدیران و اهل تحقیق اگر اقداماتشان در راستای هم نباشد نه تنها مساله‌ای حل نخواهد شد بلکه به مسایل نیز اضافه خواهد شد، افزود:   لازم است اقداماتی که انجام می‌شود و چشم‌اندازهای مورد نظر انطباق بیشتری با هم داشته باشند.

وی با اشاره به محورهای  همایش ملی آسیب‌های اجتماعی گفت: این محورها ضرورت برگزاری همایش را بردوش مسئولین و اهل تحقیق سنگین‌تر کرده است که راهکارهای پیشنهادی و توصیه‌های سیاستی برای تقلیل آسیب‌های اجتماعی در این همایش گردآوری شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه رابطه تنگاتنگی بین تحقیقات دانشگاه و نظام مسائل جامعه وجود ندارد افزود: طرح‌های پژوهشی بهتر می‌توانند حلال مسائل و مشکلات جامعه باشند.

وی با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی همایش آسیب‌های اجتماعی گفت: ارائه طرح‌های پژوهشی مساله‌محور برای مناطق مختلف می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی راهگشا باشد که در این زمینه  طرح‌های پژوهش کارفرمایی که دستگاه‌های اجرایی به عنوان کارفرما و محققان و پژوهشگران به عنوان مجریان هستند می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2023-11-16_01-10-39.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید