استاندار لرستان در پیامی فرا رسیدن سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان متن پیام فرهاد زیویار به شرح زیر است:

مسئله‌ی کتاب مسئله‌ی مهمّی است. فرهنگ کشور، فرهنگ‌سازی کشور، همواره احتیاج به کتاب دارد.
مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)

کتاب، میراثی ماندگار، نقطه‌ آغاز رسالت و دعوت اسلامی بر مبنای کتاب، خواندن و مطالعه شکل گرفت و اعجاز اسلام، کتاب قرآن و راه رسیدن به اعماق آن تامل، تحقیق و تدبر در آن بود.

مطالعه کتاب و کتابخوانی از دغدغه‌های اصلی فرهنگی ایران اسلامی و ضرورت جامعه امروزی است که ترویج، تقویت و اشاعه فرهنگ آن نیازمند عزم ملی و مستلزم الگوپذیری از بزرگان دین است که این امر مهم همراهی و مشارکت تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی و مردم عزیز را می طلبد.

گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارج نهادن به این مهم در بین آحاد مختلف مردم، نقش قابل ملاحظه‌ای در توسعه کشور دارد به‌‌گونه‌ای که کتاب می‌تواند به عنوان یک وسیله مطمئن و کارآمد در بهینه‌سازی فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

اهمیت تقویت فرهنگ مطالعه و توسعه زیرساخت‌های لازم برای کتابخوانی در دولت سیزدهم همانند بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، پس از ۲۲ سال و حرکت رو به رشد طرح‌های فرهنگی استان این نوید را می‌دهد که جامعه به سمت بهبود در حرکت است.

انتخاب شعار «آینده خواندنی است» برای سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نشان از دغدغه متوليان امر كتاب برای آينده كشور است و اینکه آینده پیشرفت کشور در گرو بیشتر و بهتر خواندن است.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، این مناسبت را به عزیزان کتابدار استان و نویسندگان، پدیدآورندگان و دست‌اندرکاران و تلاشگران کتاب و کتابخوانی تبریک و تهنیت عرض نموده و از همت والای اهل فکر، اندیشه و قلم که در ترویج این مسئولیت خطیر می‌کوشند نیز قدردانی می‌نمایم و امیدوارم با همت و تلاش و برنامه‌ریزی و سیاستگذاری همه مسئولان، علاقه‌مندان و اندیشه‌ورزان شاهد ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و تکریم و پاسداشت اهالی کتاب در لرستان باشیم.b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2023-11-16_01-31-19.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید