استاندار لرستان گفت: پروژه ی راه آهن دورود-خرم آباد با تمام توان فعال بوده و به پیشرفت ۴۵ درصدی رسیده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار شنبه بیستم آبان ماه در جریان بازدید از پروژه راه‌آهن لرستان عنوان کرد: خیلی از افراد برای به نتیجه رسیدن این پروژه زحمت کشیدند و ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی کار کمی نیست و باید قدردان زحمات تمامی دست اندرکاران از جمله مدیران قبل باشیم.

وی با بیان این که سه سال این مجموعه ارزشمند به دلایل مختلف متوقف شده بود و با توجه به اینکه یکی از نیازهای استان و کشور محسوب می‌شد در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت که خوشبختانه موانع آن با حضور کارشناسان ذی‌ربط مرتفع و در سال ۱۴۰۱ قرارداد جدید ابلاغ و در شهریورماه ۱۴۰۲ کارگاه‌های ۱۷گانه این ابر پروژه آغاز به کار کردند.

استاندار لرستان با بیان اینکه  نظیر راه‌آهن لرستان در کشور کم است و چنانچه مورد حمایت اعتباری دولت قرار بگیرد یکی از شریان‌های حیاتی ریلی کشور به سرانجام خواهد رسید، بیان کرد:هم‌اکنون ۶۰۰ نفر در این پروژه مشغول به کار هستند و تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان صورت وضعیت برای این پروژه ارائه شده درصد کمی از آن را دولت تامین کرده است.

زیویار با بیان اینکه در پروژه ساخت راه‌آهن یکی از کارهای طاقت فرسا، تونل شکافیست که امید می‌رود این سختی‌ها با پیگیری و ممارست قرارگاه خاتم الانبیاء به نتیجه نشسته و انتظار مردم لرستان محقق شود، تصریح کرد: ماهانه ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای روشن نگه داشتن کارگاه‌های این پروژه نیاز است.

وی با بیان این مطلب که عملیات اجرایی این پروژه در ۱۷ کارگاه آغاز شده و با هر انفجار در مسیر سه متر تونل شکافی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: پروژه راه‌آهن لرستان جزو چهار ابر پروژه کشور قرار دارد که به صورت جداگانه اعتبار برای آنها در نظر گرفته شده و نحوه قرار گرفتن این اعتبارات  نیازمند پیگیری مسئولین استان، وزارت راه و شهرسازی و مسئولین قرارگاه خاتم الانبیائ است  تاهرچه سریع‌تر به پیشرفت ۶۰ درصدی برسد.


۳۰ درصد مسیر راه‌آهن لرستان از تونل‌ها تشکیل شده استb_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2023-11-16_01-18-41.jpg

استاندار با بیان اینکه چنانچه این پروژه به پیشرفت ۶۰ درصدی برسد بسیاری از مشکلات آن برطرف می‌شود و دولت روی پروژه‌های بالای ۶۰ درصد دغدغه زیادی دارد و باید تلاش شود هرچه سریع‌تر به این پیشرفت مد نظر برسیم تا این پروژه مورد توجه مضاعف دولت مردان قرار بگیرد.

زیویار با بیان اینکه راه‌آهن لرستان یکی از سخت‌ترین و صعب العبورترین پروژه‌های ریلی کشور محسوب می‌شود که ۳۰ درصد مسیر را تونل‌ها تشکیل می‌دهد، بیان کرد: این در حالیست که سایر پروژه‌های ریلی کشور قابل قیاس با این پروژه نیستند چرا که قسمت زمانبر این پروژه حفاری تونل‌های آن است.

وی گفت: امیدواریم دولت سیزدهم حمایت مالی لازم را از پروژه داشته باشد تا روند انجام پروژه با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

استاندار لرستان در خصوص وضعیت پروژه و معارضین آن گفت: عدد اعتبار معارضین قابل قیاس با کل طرح نیست و با توجه به اینکه ۵۴ درصد پروژه معارض دارد اما با مذاکراتی که در حال انجام هستیم بنا داریم حق کسانی که در حاشیه مسیر قرار دارند رعایت شود و اعتباری که برای آن متحمل شده سنگین نیست و در مذاکراتی که با شرکت ساخت خواهیم داشت این موضوع در دستور کار قرار می‌گیرد.

زیویار در بحث تهاتر گفت: در بحث تهاتر و اعتبارات یک مراوداتی بین قرارگاه خاتم‌الانبیاءو دولت وجود دارد و بالاخره املاکی در قالب مولدسازی از سوی دولت در اختیار قرارگاه قرار می‌گیرد تا از آنها استفاده کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید