استاندار لرستان گفت: مشکلات جامعه ی کارگری استان به عنوان ارکان اصلی اقتصاد و تولید پیگیری می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار صبح روز شنبه بیستم آبان ماه در جلسه ی کمیسیون کارگری استان، عنوان کرد: برای بررسی و پیگیری خواسته های کارگران کارگروهی با حضور متولیان تشکیل شده و نتیجه ی آن اعلام می شود.

وی ادامه داد: متولیان امر از جمله مدیران کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تأمین اجتماعی و نماینده ی کارگران در این کارگروه حاضر خواهند شد.

استاندار لرستان با اشاره به جایگاه والای کارگر در دین اسلام و فرهنگ و تمدن ایران، ابراز کرد: تأثیر زحمات کارگران بر معاش مردم، اقتصاد، مقاومت، رونق تولید و مهار تورم کاملا مشهود و مستقیم است.

زیویار همچنین به وجود ۱۴ هزار شهید جامعه کارگری و نقش مهم آنها در انقلاب اسلامی، تصریح کرد: جامعه ی کارگری همواره در صحنه های مختلف سیاسی و ملی کشور نقش خود را به خوبی ایفا کرده و حضور پررنگی داشته اند.

وی احیای صنایع تعطیل و نیمه تعطیل را از مطالبات مهم جامعه کارگری استان قلمداد کرد و گفت: احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد از رویکردهای مهم دولت سیزدهم است که اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام شده است.

استاندار واگذاری برخی صنایع مهم استان از جمله پارسیلون خرم آباد را به عنوان یکی از چالش های مهم در مسیر احیای واحدهای تولیدی برشمرد و عنوان کرد: نحوه ی واگذاری ها و نرخ های واگذاری تعیین شده باید به گونه ای باشد که منافع استان به یژه جامعه ی کارگری لرستان در آن به خوبی دیده شود.

زیویار همچنین به احیای برخی آمارهای احیای مراکز تولیدی استان طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: در قیاس با دوره های گذشته دستاوردهای قابل قبولی در احیای مراکز تولیدی راکد و نیمه راکد داشته ایم اما مشکلات زیاد بوده و برای بهتر شدن همچنان باید تلاش کرد.

در جلسه ی کمیسیون کارگری استان که با حضور مدیران دستگاه های ذیربط و مسئولان تشکل های کارگری برگزار شد، مهم ترین مطالبات جامعه کارگری عنوان شدند.

b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2023-11-12_01-33-26.jpgاحیای کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل، حضور مستمر نمایندگان جامعه کارگری در جلسات کمیسیون های کارگری، وضعیت دفترچه درمانی، اسکان و ساماندهی کارگران ساختمانی در حاشیه ی شهرها به جای مرکز، پیگیری برای پرداخت معوقه های بیمه ای کارگران و تبدیل وضعیت کارگران در برخی پروژه ها از مهم ترین مطالبات تشکل های کارگری در این جلسه بودند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید