استاندار لرستان بر تشکیل کارگروه بررسی و رفع مشکلات منطقه ی سیاب کوهدشت تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار جمعه نوزدهم آبان ماه در جشنواره انار سیاب کوهدشت گفت: کارگروه بررسی و رفع مشکلات منطقه سیاب با حضور معاون اقتصادی استاندار، فرماندار و مدیران دستگاه های ذیربط برگزار شود.

وی ادامه داد: در این کارگروه مطالبات مردم و باغداران این منطقه بررسی و برای رفع مشکلات آنها تصمیم گیری شود.

استاندار لرستان ایجاد زیرساخت های گردشگری برای رونق و توسعه ی این منطقه را ضروری دانست و عنوان کرد: هر ساله در فصل برداشت انار شاهد حضور مراجعه کنندگان زیادی از اقصی نقاط و حتی خارج از استان هستیم که این موضوع ضرورت ایجاد زیرساخت های گردشگری را در این منطقه دوچندان می کند.

زیویار همچنین قدمت تاریخی این منطقه را بخشی دیگر از ظرفیت های منطقه سیاب برشمرد و گفت: کتیبه های کشف شده در این منطقه قدمت چند هزار ساله آن و حتی وجود میوه انار در سالیان بسیار دور را در سیاب نشان می دهد.

وی ادامه داد: این قدمت نیز یک ظرفیت اساسی است که جای کار دارد.

استاندار ارزش و اهمیت میوه ی انار را در ادیان مختلف به ویژه اسلام را بسیار والا دانست و عنوان کرد: این اهمیت و ارزش نشانی از الگوی ایرانی اسلامی این میوه و جایگاه بالای آن را دارد.

زیویار در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت تعامل بخش خصوصی و دولتی برای توسعه ی این انارستان ها تاکید کرد و گفت: هیچکدام از این بخش ها به تنهایی نمی توانند تمام ظرفیت های این بخش را به بار بنشانند و برای آن باید تعامل و همکاری این دو بخش فراهم شود.

وی تصریح کرد: زنجیره ی ارزش تولید این محصول حلقه های مفقوده زیادی از جمله بسته بندی، فرآوری محصولات جانبی و سردخانه ها را دارد که هر کدام از آنها نیازمند توجه ویژه است.

در سومین جشنواره انار سیاب کوهدشت با حضور استاندار لرستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار کوهدشت و مدیر کل جهاد کشاورزی از باغداران نمونه این منطقه تجلیل شد.b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2023-11-11_20-21-36.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید