سرکنسول ایران در اربیل عراق در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان لرستان از برپایی نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی در این اقلیم خبر داد و گفت: فعالان اقتصادی باید بر اساس نیازهای منطقه اقدام به صادرات محصول نمایند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری لرستان ، نصراله رشنودی در حاشیه جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت، با اشاره به ظرفیت‌ بالای لرستان در صادرات محصولات مختلف به خارج از کشور، اظهار داشت: ما در این جلسه از نظرات فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف استان استفاده کرده و بهره‌مند شدیم.

وی با اشاره به اینکه این جلسه در آستانه سفر استاندار به اربیل عراق برگزار شده، گفت: فb_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2023-11-10_21-36-25.jpgعالان اقتصادی باید بر اساس نیازهای منطقه اقدام به صادرات محصول نمایند و برای تحقق این مهم باید از بازار مقصد شناخت کافی وجود داشته باشد.

سرکنسول ایران در اربیل گفت: در سال جاری و همچنین سال آینده نمایشگاه‌های متعددی در اقلیم کردستان و استان‌های همجوار همچون نینوا و کرکوک داریم که لازم است فعالان اقتصادی در این نماشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

رشنودی با اشاره به قابلیت های فراوان لرستان از جمله صادرات مصالح ساختمانی، تصریح کرد: باید ارتباط تنگاتنگی با تجار عراقی برقرار و نمایندگی انحصاری ایجاد شود تا ضمن قطع واسطه‌گری‌ها، از تولیدات انحصاری استان دفاع شود.

وی  تصریح کرد: حضور نمایندگان بخش خصوصی و بخش دولتی و تیم اقتصادی به همراه استاندار لرستان برای بهره‌برداری بهتر و ایجاد تعامل سازنده و گسترش روابط در زمینه‌های اقتصادی ،تجاری و فعالیت‌های بازرگانی و معرفی توانمندی‌های استان به اقلیم کردستان صورت خواهد گرفت و امیدوارم بتوانیم این تعامل را تقویت کرده و توسعه بیشتری ایجاد کنیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید