معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: در لرستان باور توسعه و تغییرات اساسی در حوزه کشاورزی ایجاد شده که برای تحقق آن نیازمند حمایت ویژه وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، سیروس ابراهیمی صبح نهم خردادماه در همایش جهش تولید کشور که به میزبانی خرم آباد و با حضور مهاجر معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، عنوان کرد: در دو سال اخیر با حرکت های رو به جلو در سازمان جهادکشاورزی لرستان باور توسعه و تغییرات در حوزه کشاورزی استان محسوس است.

وی تصریح کرد: در لرستان این ظرفیت وجود دارد که صنعت کشاورزی و مشتقات آن در قالب یک زنجیره ارزش و تولید شکل بگیرد.

معاون استاندار با اشاره به واردات بیش از ۱۰ قلم محصولات کشور از خارج به داخل کشور، اظهار کرد: در صورتی که در بخش کشاورزی بتوانیم یک زنجیره تولید ایجاد کنیم به طور قریب به یقین کشور ما از حیث نیاز کشاورزی خودکفا شده و نیازی به واردات نخواهد داشت.

ابراهیمی کشاورزی را برابر با زندگی و حیات برشمرده و گفت: کشاورزی در تمامی کشورهای توسعه یافته یک امر پایه ای و اساسی محسوب می شود.

وی همچنین در خصوص اهمیت این صنعت، ادامه داد: بخش کشاورزی پایه و اساس بسیاری از صنایع و بخش تولید است.

معاون استاندار کشاورزی و مشتقات آن به همراه صنعت گردشگری را مهم ترین ظرفیت های  استان برشمرد و گفت: با مقایسه ی تولید کشاورزی استان، می توان ظرفیت های بزرگ این بخش را در استان مشاهده کرد.

ابراهیمی ادامه داد: استان لرستان علیرغم این که یکی از مراکز مهم تولید آب کشور است تنها ۲۰ درصد از اراضی کشاورزی آن آبی می باشند.

وی گفت: انتظار ما از وزارت جهادکشاورزی این است که تامین آب کشاورزی لرستان را ویژه ببینند.

معاون استاندار علاوه بر این تحقیقات و پژوهش در حوزه کشاورزی را از دیگر نیازهای مهم این بخش در لرستان برشمرد و عنوان کرد: با تلاش در بخش تحقیقات کشاورزی می توان محصولاتی تولید کرد که نسبت به تنش های آب و هوایی مقاومت داشته باشند.

همایش جهش تولید کشور به میزبانی استان لرستان و در مرکز جهادکشاورزی بخش کمالوند خرم آباد برگزار شد.
در این همایش علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، سیدهاشمی معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیر کل امور اقتصادی استانداری لرستان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند.b_300_0_16777215_00_images_1402_photo_2023-05-31_19-30-09.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید