استاندار لرستان گفت: صنعت شیلات ظرفیت ایجاد تحول در اقتصاد و اشتغال را داشته و آن را ارتقا می دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه در همایش سراسری مدیران شیلات کشور، عنوان کرد: در لرستان ۲۴۰۰ کیلومتر مسیر آبی داریم که برای توسعه ی شیلات و بالطبع آن تولید اشتغال و ثروت یک ظرفیت بزرگ است.

وی با اشاره به دستاوردهای استان لرستان در شیلات، اظهار کرد: لرستان جزو استان های پویا و فعال در شیلات کشور است که رتبه ی اول در تکثیر ماهی های سردابی، ۴۲۰۰ تن استحصال و ۶۵ تن ماهی خاویاری نمونه هایی از دستاوردهای استان است.

استاندار با اشاره به این موضوع که آمار و ارقام حاصل شده در لرستان خوب بوده اما هنوز انتظارات را برآورده نکرده، تصریح کرد: درصددیم با یک برنامه ریزی مدون تولید و مصرف حوزه ی شیلات در استان را دو برابر کنیم.

زیویار شیلات را یک غذای سالم و امن توصیف کرد و ادامه داد: برای رشد در این مسیر باید از تجربیات علمی و عملی سایر استان ها در کشور استفاده کنیم.

وی افزایش میزان مصرف را از مهم ترین رویکردهای توسعه صنعت شیلات قلمداد کرد و ابراز کرد: فرهنگ سازی در بین عموم برای افزایش مصرف بسیار حیاتی است.

استاندار افزایش جمعیت و صید بی رویه از منابع خدادای را یک محدودیت برشمرد و گفت: محدودیت در صید از منابع خدادای ضرورت افزایش تولید و پرورش آبزیان را نشان می دهد که خوشبختانه در این مسیر پیشرفت خوبی داشته ایم.

زیویار عنوان کرد: برای توسعه ی صنعت شیلات در تولید و مصرف باید برنامه های عملیاتی و با پشتوانه علمی تدوین و ابلاغ شود.

وی ادامه داد: این برنامه ها می بایست با برگزاری سلسله نشست های کارشناسی محقق شود.

استاندار لرستان حلقه ی اتصال بین تولید و صادرات را از دیگر نیازهای حوزه شیلات برشمرد و گفت: در این خصوص نهضت زنجیره ارزش یک مسئله ی مهم است که باید برای آن فکر و برنامه ریزی کرد.

زیویار تصریح کرد: قرارداد شیلات استان با قرارگاه خاتم که در راستای برنامه مولدسازی انجام خواهد شد می تواند به توسعه ی زیرساخت های شیلات استان کمک کند.

همایش سراسری مدیران شیلات کشور با حضور حسینی معاون وزیر و رئیس شیلات کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط و مدیران شیلات سراسر کشور به میزبانی لرستان برگزار شد.b_300_0_16777215_00_images_8_photo_2023-05-04_19-35-16.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید