بسمه تعالی

تأمین، حفظ و ارتقا سلامت در کنار امنیت دو رکن مهم و اساسی جوامع و کشورهاست که بدون آنها پیشرفتی میسر نخواهد شد.
بدون شک تأمین سلامت جامعه یکی از اساسی ترین و پردامنه ترین اقداماتی است که زیربنای توسعه می باشد.
شاخص ها و جنبه های مختلف سلامت از جمله سلامت جسمی، روانی و اجتماعی اهمیت اقدامات زحمت کشان حوزه ی سلامت را نمایان می کند.
آن چیزی که می تواند آینده ای سالم و روشن را برای ملت ما رقم بزند اقدامات پیشگیرانه در این حوزه است که ریشه در مسائل آموزشی و فرهنگی دارد.
یقین دارم که با بسط و توسعه آموزش سلامت و ارتقا سواد سلامت در جامعه سال به سال و با شتاب بیش تری به سمت اهداف عالی کشور مترقی، حرکت خواهیم کرد.
هفته سلامت فرصتی است که علاوه بر تلنگر و ایجاد توجه مردم به مقوله سلامت، جهت گیری و تمرکز برنامه های این حوزه برای دست اندرکاران را رونمایی می کند.
از آنجایی که سیاست های «نظام سلامت» در طول سال با رویکردهای تعریف شده درهفته سلامت می شود.(که امسال شامل برنامه پزشک خانواده و ازدیاد جمعیت می باشند)،  اهمیت برنامه های آموزش عمومی دوچندان می شود.
در شرایط کنونی نیروی انسانی جوان یکی از نیازهای اساسی کشور برای سال های آتی است و همانگونه که رهبر فرزانه ی انقلاب با هوشیاری و درایت خویش بر افزایش جمعیت کشور تأکید فرمودند، برنامه های فرهنگی از جمله تشریح تأثیرات مثبت روحی، روانی،جسمی و اجتماعی فرزندآوری برای خانواده ها در سال پیشرو باید بیش تر و با برنامه تر انجام شود.
قطعا مجموعه ی دانشگاه علوم پزشکی لرستان به تنهایی نمی تواند این بار سنگین را به سرمنزل برساند و واجب است که سایر دستگاه های اجرایی نیز در این مسیر خطیر همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.
وظیفه ی دستگاه های رسانه ای و فرهنگی از جمله صداوسیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، مخابرات، شهرداری ها و ... برای همراهی دانشگاه علوم پزشکی در این راه مهم تر و سنگین تر است که انتظار می رود با برگزاری نشست های هم اندیشی و هماهنگی با پویایی هرچه تمام تر انجام شود.
از طرفی اجرای تمام و کمال برنامه ی پزشک خانواده یک رویکرد بسیار هوشمندانه و علمی برای گسترش عدالت سلامت و جلوگیری از اتلاف سرمایه های ملی است که به صورت ناآگاهانه هدر می روند.
اجرای این برنامه نیز علاوه بر ایجاد زیرساخت های مناسب نیازمند آگاه سازی مردم نسبت به این موضوع است.
طبیعتا نظارت مداوم مسئولین ستادی دانشگاه علوم پزشکی بر اجرای صحیح و اطلاع رسانی عمومی برنامه پزشک خانواده نیز می تواند در پیشبرد این مقوله ی تحول آفرین نظام سلامت مثمر ثمر باشد.
اینجانب به نوبه خود فرارسیدن هفته ی سلامت را به تمامی زحمت کشان عرصه سلامت، تبریک و تهنیت عرض می کنم.
امیدوارم  در مسئولیت مهم خود درسالجاری با بهره گیری از ظرفیت بزرگ نیروهای متخصص در این حوزه بیش از پیش موفق و پیروز باشید.
b_300_0_16777215_00_images_8_photo_2023-04-19_01-48-16.jpg
فرهاد زیویار
استاندار لرستان

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید