استاندار لرستان گفت: دانشگاه محل تحول آفرینی در تعلیم و تربیت است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار صبح چهارم اردیبهشت ماه در یادواره شهدای دانشجو با اشاره به تعبیر امام خمینی (ره) مبنی بر جبهه  دانشگاه و محلی برای تحول‌آفرینی و تعلیم و تربیت در سطح عالی بوده است افزود: دانشگاه مرجعی برای توجه به سرمایه‌های انسانی است که در جهت ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی جامعه اسلامی رسالت سنگینی برعهده دارد.

زیویار با بیان اینکه دانشگاه منشا تحول و انسان‌سازی است، دانشگاه را مکان مقدسی دانست و افزود: دانشگاه باید تحول‌آفرین باشد و به امر تعلیم و تربیت بپردازد.

زیویار با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت در دانشگاه تجلی پیدا می‌کند بر توجه به سرمایه‌های انسانی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: مسئولیت دانشگاه‌ها در این حوزه از سایر دستگا‌ه‌ها سنگین‌تر است و دانشگاه‌ها در جامعه اسلامی باید اهداف متعالی داشته باشند.

استاندار لرستان گفت: شهادت زنده ماندن است و پایان راه نیست
همانگونه که شهدای لرستان و شهدای دانشگاهی، اقداماتی تحول‌گرایانه و مبنایی انجام دادند که اگر نبودند، امروز کشور در شرایط نامطلوبی بود و فرهنگ ایثار و شهادت تعبیر نمی‌شد.

استاندار با بیان اینکه کاری که حاج قاسم سلیمانی در موضوع مقاومت انجام داد در مقطعی شهید دکتر چمران بسترساز آن بود، افزود: دانشگاه شهدای شاخصی همچون شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای هسته‌ای تربیت کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه، جهت حرکت جامعه را مشخص می‌کند افزود: در دانشگاه باید به امر شهادت متفاوت نگریست؛ چراکه کار این نهاد تربیت انسان‌های متخصص و متعهد است و جهاد متفاوتی دارد.b_300_0_16777215_00_images_8_photo_2023-04-26_02-12-38.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید