معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان گفت:  کتاب خواندن خوب است؛ اما کتاب خوب خواندن مهم تر است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، مجید منعمی صبح روز سی و یکم فروردین ماه در نخستین جلسه  انجمن کتابخانه های عمومی استان در سالجاری با بیان اینکه عرصه کتاب و کتابخوانی یکی از عرصه‌های مهم فرهنگی است که در اندیشه‌سازی موثر است افزود: کتابی که می‌خوانیم مصدر اندیشه است و کتاب را مطالعه می‌کنیم که براساس آن تفکر و تصمیم بگیریم.

وی بر لزوم پرداخت حق نیم درصدی کتابخانه‌ها از درآمدهای شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: نیم درصد حق کتابخانه‌های عمومی از محل درآمد شهرداری‌ها حق مردم بوده و در قانون تعریف شده است.

معاون استاندار درباره رفع نواقص کتابخانه مرکزی برای افتتاح در زمان اعلام شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: پیگیری‌های لازم انجام شود که کتابخانه مرکزی در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

منعمی با بیان اینکه تجهیز کتابخانه‌ها از سوی متولیان امر مورد بررسی قرار گیرد که کتاب‌های خوب در سطوح مختلف و مناسب سنین مختلف در قفسه‌های کتابخانه‌ها قرار گیرد افزود: قرار گرفتن کتاب‌های دفاع مقدس در همه زمینه‌ها در تکمیل محتوای کتابخانه‌ها راهگشا است.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان گفت: جهت دستیابی به جایگاه حقیقی و شایسته کتاب و کتابخوانی در فرهنگ اسلامی – ایرانی شهرداری‌ها می‌توانند در حوزه تبلیغ کتابخوانی برای ایجاد انگیزش در افراد با تبلیغات بصری طرح اکران تصاویر کتاب‌های خوب نویسندگان را در شهرها اجرا کنند.

وی گفت: استفاده از ظرفیت شهری و مراکز تبلیغی که در سطح شهرها وجود دارد برای این امر ضروری است و شهرداری‌ها باید از نگاه فیزیکی خارج و نگاه فرهنگی در آنها غالب شود.

منعمی عنوان کرد: با توجه به اینکه اداره کل زندان‌های استان ظرفیت‌هایی دارد که با تجهیز و بروزرسانی کتابخانه‌های آنها می‌توانیم به افراد حاضر در آنجا کمک کنیم، می‌طلبد ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در بروزرسانی کتابخانه‌های زندان‌های استان اهتمام داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان باید از حالت ساختاری خارج شود شود افزود: لازم است برخی از دستگاه‌هایی که می‌توانند در موضوعات فرهنگی - هنری ورود کنند به عنوان عضو ناظر و مهمان در جلسات حضور داشته باشند که از ظرفیت‌های آنها نیز استفاده شود.

منعمی به اهمیت اطلاع‌رسانی در حوزه جشنواره رضوی اشاره کرد و افزود: اطلاع‌رسانی‌های بیشتری در زمینه جشنواره رضوی در استان در مدت زمان باقی‌مانده صورت پذیرد.b_300_0_16777215_00_images_8_photo_2023-04-21_00-42-20.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید