در کارگروه اشتغال استان مطرح شد؛

استاندار لرستان: اعتبارات اعطایی اشتغال درسال اخیر چند برابر ادوار گذشته بوده استb_300_0_16777215_00_images_1401_photo_2023-02-28_14-25-42.jpg

جلسه کارگروه اشتغال استان صبح روز سه شنبه نهم اسفندماه به ریاست استاندار لرستان و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، استاندار لرستان در این جلسه گفت: اعتبارات اعطایی اشتغال از طرف دولت سیزدهم در یک سال اخیر چند برابر ادوار مشابه در سال های گذشته بوده است.
دکتر فرهاد زیویار عنوان کرد: این اعتبارات به خوبی از طرف دستگاه های اجرایی جذب و هزینه شده اند.
وی ادامه داد: نتیجه ی این هزینه ها در عملکرد دستگاه های اجرایی طی یک سال اخیر به ویژه در پروژه های افتتاح شده و کلید خورده در دهه فجر مشهود است.
استاندار لرستان اظهار کرد: علیرغم اقدامات خوبی که در دستگاه ها انجام شده در تبیین و انعکاس این عملکردها برای عموم مردم خوب عمل نشده است.
دکتر زیویار گفت: نتیجه ی این اعتبارات در نهایت منجر به تولید و اشتغال در استان شده است.
وی افزود: باید برنامه ای تدوین شود که نتیجه ی اقدامات دولت و تأثیر آن در اشتغال و تولید برای مردم تبیین شوند.
استاندار لرستان با اشاره به آمار پایین برخی از دستگاه های اجرایی در سامانه ثبت اطلاعات اشتغال(رصد)، تأکید کرد: ضعف برخی دستگاه های اجرایی در ثبت آمار اشتغال در سامانه رصد ارتباطی با کم کاری در آن دستگاه ها ندارد چرا که ما به عینه شاهد زحمات این دستگاه ها و اقداماتی که در این یک سال انجام دادند بوده ایم.
دکتر زیویار ادامه داد: با این وجود باید جلساتی با حضور این دستگاه ها و مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی تشکیل شده و مشکلات آمار ثبتی خود را مرتفع کنند.
وی از مدیران این دستگاه ها خواست که در دهه دوم اسفندماه جاری نتیجه ی رفع مشکلات ثبت آمار اشتغال خود در سامانه رصد را اعلام کنند.
طبق اعلام معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در جلسه ی کارگروه اشتغال، آخرین نتایج راستی آزمایی انجام شده از اطلاعات اشتغال دستگاه های اجرایی استان حکایت از درستی مشاغل ایجاد شده در بیش از ۸۵ درصد از موارد را دارد.
مطابق آخرین آمار ثبت شده در سامانه رصد تا کنون بیش از ۳۳ هزار شغل در یک سال اخیر در استان ایجاد شده است که راستی آزمایی این آمار ثبت شده همچنان ادامه دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید