تعداد ۴۶۰ طرح محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در استان لرستان طی آیینی و همزمان با سراسر کشور صبح روز چهارشنبه بیست و ششم بهمن ماه افتتاح شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، مراسم افتتاح این طرح ها به صورت وبینار و با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی مسئول دفتر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مهندس فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور، دکتر زیویار استاندار لرستان و دکتر احمدی رئیس بنیاد مستضعفان در استان به بهره برداری رسیدند.

برای تکمیل این طرح ها اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

طرح های بنیاد مستضعفان در استان های اردبیل و خراسان شمالی نیز در این روز و به صورت همزمان با استان لرستان افتتاح شدند.

 b_300_0_16777215_00_images_1401_photo_2023-02-15_12-09-55.jpg

طرح های بنیاد مستضعفان توفیقات نظام جمهوری اسلامی در راستای رفع محرومیت است

استاندار لرستان در این آیین گفت: اجرای طرح های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در استان لرستان توفیقاتی است که به یمن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با هدایت عالمانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  و همراهی دولت و نهادهای انقلابی محقق شدند.

دکتر فرهاد زیویار عنوان کرد: لرستان استانی با دارا بودن پتانسیل های زیادی در حوزه ی انسانی، طبیعی و تاریخی است که بهره گیری از این ظرفیت ها تا حدودی کمرنگ بوده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای رفع محرومیت زدایی از طرف بنیاد مستضعفان در استان انجام شده که عمدتا در حوزه ی خدمات معیشتی، اشتغال، آموزش، سلامت و زیرساختی بوده است.

استاندار لرستان با اشاره به شهرستان های کوهدشت و الیگودرز به عنوان مناطق هدف اجرای این طرح ها ابراز کرد: تکمیل ۱۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد، طرح های آبرسانی برای مناطق محروم و چند طرح پل مواصلاتی برای مناطق محروم مهم ترین این طرح ها بوده است.

دکتر زیویار گفت: این طرح ها مرهون نگاه ویژه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به مناطق محروم استان و تلاش های مجدانه رئیس بنیاد مستضعفان کشور است.

وی تصریح کرد: تخصیص اعتبار و عملیات ساخت این طرح ها در گذشت کمتر ازدوهفته بعد از سفر آقای مهدس فتاح به لرستان انجام شد.

استاندار لرستان در پایان خواستار قرار گیری شهرستان های سلسله و دلفان در گروه مناطق هدف طرح محرومیت زدایی و حمایت ویژه بنیاد از طرح های بزرگ کشت و صنعت، دامپروری و انرژی در استان لرستان شد.

 

پیگیری مجدانه استاندار لرستان برای تحقق طرح ها

رئیس بنیاد مستضعفان کشور نیز در این آیین گفت: اشراف کامل بر طرح ها و پیگیری های استاندار لرستان برای تحقق آنها در سالجاری مجدانه و قابل تقدیر است.

دکتر پرویز فتاح عنوان کرد: در استان لرستان به دلیل کاستی هایی که در گذشته وجود داشته است در برخی حوزه ها عقب ماندگی هایی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در استان شهرستان های کوهدشت و الیگودرز برای محرومیت زدایی انتخاب شده و عمده ی این طرح ها در این شهرستان ها افتتاح شدند.

 

پذیرش درخواست استاندار لرستان توسط رئیس بنیاد مستضعفان کشور

رئیس بنیاد مستضعفان در پاسخ به درخواست استاندار لرستان مبنی بر اضافه شدن شهرستان های سلسله و دلفان به مناطق تحت پوشش طرح های بنیاد مستضعفان، اظهار کرد: سلسله و دلفان به عنوان مناطق ویژه تحت پوشش طرح های بنیاد قرار خواهند گرفت.

دکترپرویز فتاح همچنین در مورد حمایت از برخی طرح های تولیدی و زیرساختی استان توسط بنیاد مستضعفان، گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد با حمایت هایی که انجام شد به زودی افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح های بزرگ عمرانی و کشاورزی استان برای قرارگیری در پوشش حمایتی بنیاد مستضعفان بررسی خواهند شد.

گفتنی است در این روز ۷۵۰۰ طرح محرومیت زدایی در سراسر کشور با اعتباری بالغ بر ۷۰هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیدند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید