b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_upload_slides_255896.jpgمعاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: برنامه‌ریزی اوقات فراغت معطوف به تقویت کار گروهی شود

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه باید اوقات فراغت را برای کارمند، خانه‌دار، دانشجو و دانش‌آموز و هر قشری غنی سازیم، افزود: هدف از این جلسه غنی‌سازی اوقات فراغت برای جوانان است.

وی گفت: همه خانواده‌ها در سبد هزینه‌ای خود موضوع اوقات فراغت را می‌بینند و برای غنی‌سازی نوجوانان و جوانان خود برنامه‌ریزی می‌کنند و وظیفه ما به عنوان سیاستگذار، راهنمایی و هدایت آنان است.

خجسته‌پور با بیان اینکه نباید اوقات فراغت فرزندانمان را در تابستان به گونه‌ای تنظیم کنیم که دل‌زده و خسته شود، بیان کرد: توجه به همه ابعاد زندگی جسمی، روحی و معنوی نوجوانان و جوانان، تنها توجه به بُعد ورزشی و قوای جسمانی و یا حوزه عمومی نیست و ما نمی‌توانیم با فکر دیروز برای جوانان امروز برنامه‌ریزی و آنها را برای فردا تربیت کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان  تاکید کرد: نیاز جوان امروز ما با نیاز جوان دهه ۶۰ و ۷۰ متفاوت است، متأسفانه خیلی از برنامه‌های روتین وجود دارد که تاریخ تصویب آنها به اوایل انقلاب برمی‌گردد و ما آنها را تکرار می‌کنیم در حالی که این برنامه‌ریزی‌ها نیازمند کار ظریف و کارشناسی است.

وی ادامه داد: هدف ما جذب جوانان به برنامه‌های اجرایی است و بایدنهادها برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند که هم شادی برای جذب و هم نشاط برای پایداری برنامه اوقات فراغت داشته باشند.

خجسته‌پور افزود: در سیاستگذاری برنامه ریزی و اجرا از ظرفیت جوانان بهره ببریم به عنوان مثال سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان از ظرفیت جوانان استفاده کرده و این جوانان متولی انجام کارهای فرهنگی و عام المنفعه در استان  هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بیان کرد: تغییر سبک زندگی سبب شده فردگرایی در جامعه تقویت شود در حالی که باید برنامه‌ریزی اوقات فراغت معطوف به تقویت کار گروهی شود و این مهم در اوقات فراغت تمرین شود.

وی یادآور شد: به اندازه کافی در برنامه‌های رسمی دانشگاه و آموزش و پرورش مطالبی برای نوجوانان و جوانان ارائه می‌شود و باید برنامه‌ریزی شود تا کار تیمی در آنها تقویت کنیم.

خجسته پور اضافه کرد: در اوقات فراغت جمع‌خوانی کتاب‌خوانی با حضور مربی و راهنما انجام شود. برنامه‌ها پایان باز باشد و انگیزه ایجاد کند تا نوجوانی که سه ماه با موضوعی دست و پنجه نرم کرده است آن را رها نکند و مشتاق به ادامه حضور باشد.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه اوقات فراغت بهترین زمان و فرصتی است تا فرهنگ کار را تقویت کنیم و با استفاده از ابزار فرهنگ کار کردن و عمل گرایی را در جوانان تقویت کنیم، تصریح کرد: انقطاع بین نسل‌ها از دیگر مشکلات است و باید تقویت ارتباطات بین نسلی یکی از سرفصل‌های تامین اوقات فراقت باشد و این مهم در بین خانواده‌ها تقویت شود.

وی تصریح کرد: از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده شود، دستگاه‌های اداری امکانات و تجهیزات را ارائه و مربیگری و مدیریت اوقات فراغت به سمن‌ها واگذار شود تا خود به خود هزینه‌ها کاهش یابد.

خجسته پور تاکید کرد: از ظرفیت هیئت‌های ورزشی، عامه مردم و دستگاه‌ها برای غنی‌سازی اوقات فراغت بهره ببریم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید