b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_upload_slides_64645645.jpgاستاندار لرستان گفت: یک درصد از اعتبارات هر دستگاه در حوزه ورزش هزینه شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، سید موسی خادمی با بیان اینکه استان دارای استعداد‌های خوبی در ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی است، اظهار کرد: علی‌رغم اعتبارات خوبی که در دولت تدبیر و امید برای حوزه ورزش تخصیص داده شده است، امکانات و تجهیزات خوبی برای بالفعل کردن این استعدادها در لرستان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه لرستان دارای بخش خصوصی قوی در حمایت از ورزش نیست، افزود: نگاه‌ها بر این است که دولت همه این کمبودها را جبران کند.

استاندار لرستان با تاکید بر لزوم استفاده از اعتبارات خوبی که در سطح ملی وجود دارد، بیان کرد: باید تلاش کرد سهم منابع استانی را از بودجه ملی گرفت.

وی در ادامه به بودجه جاری فصل ۵ تربیت بدنی اشاره کرد و با بیان اینکه ورزش و جوانان از محل اجاره سالن‌های ورزشی درآمدهایی کسب می‌کند که در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهد، افزود: با پیشنهاد دولت ۲۷ دهم درصد ارزش افزوده را در اختیار ورزش و جوانان گذاشته شده که بخشی از آن استانی و بخش دیگر ملی مربوط می‌شود که باید تلاش کنیم تا سهم خود را از آن بگیریم.

خادمی به در اختیار قرار دادن امکانات ورزشی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: یک درصد از اعتبارات هر دستگاه باید در حوزه ورزش هزینه شود، البته از بودجه عمومی نمی‌توان در ورزش حرفه‌ای هزینه کرد و در قانون بودجه بر هزینه کردن در حوزه ورزش همگانی تاکید شده است.

وی بر لزوم هم‌فکری و تعامل یکدیگر برای هزینه کردن این اعتبارات در حوزه ورزش تاکید کرد و با اشاره به ارائه راه‌حل مناسب در این زمینه گفت: زمین‌های ورزشی روستایی در اولویت است که از امکانات دستگاه‌ها و اعتبارات ورزشی استفاده خواهیم کرد.

مقام عالی رتبه استان با آرزوی موفقیت برای حضور ورزشکاران لرستانی در مسابقات المپیک، خاطر نشان کرد: برای ورزشکارانی که موفق به کسب مقام جهانی شوند جوایز و هدایایی درنظر گرفته خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید