b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_upload_slides_54649789789999.jpgمعاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تأکید بر اینکه برگزاری مسابقات ورزشی در سطح محلات و روستاها باید احیاء شود، گفت: ایجاد نشاط در جامعه نیاز به جریان سازی دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، حبیب الله خجسته پور در جلسه توسعه مشارکت های سازمان های مردم نهاد با اشاره به اینکه امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب است و بارها اعلام شده در این سال نباید همه برنامه های بانشاط و شادی آفرین را مختص دهه فجر قرار دهیم، کل سال برای ما یادآور پیروزی انقلاب سال ۵۷ است و کل سال باید شادی و نشاط باشد، اظهار داشت: پیرامون علل و موانع سر راه شاد بودن و بانشاط بودن مباحثی مطرح شد اما باید بررسی شود که چه کنیم از ظرفیت های موجود برای بسط شادی و نشاط در جامعه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در اینکه موسیقی مهم ترین ظرفیت استان است شکی نیست اما تنها ترین ظرفیت ما نیست، تصریح کرد: موسیقی ظرفیت مهمی است که می توانیم در کنارش سایر ظرفیت ها را به کار بگیریم، مسائل ورزش همگانی، پیاده روی خانوادگی و ... برنامه هایی هستند که علاوه بر اینکه سلامت مردم را تامین می کنند به نوعی ایجاد فضای شادی و نشاط نیز می کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه خانواده هایی که در برنامه های ورزش همگانی شرکت می کنند عمدتا خانواده های سرزنده و شاد و بانشاطی هستند، افزود: علاوه بر برنامه های مقطعی در حوزه توسعه ورزش همگانی، باید جریان سازی کنیم، در سطح روستاها مسابقاتی را شروع کنیم از دل روستاها و بعد در دهستان، بخش، شهرستان و استان استمرار یابند.

خجسته پور با اشاره به اینکه چنین برنامه های ورزشی و مفرحی حداقل هفت تا هشت ماه طول می کشند و مختص یک مقطع خاص نیستند، ادامه داد: در سطح محلات می توانیم چنین مسابقاتی را قالب لیگ داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قبلا مردم خودشان متولی بودند و شاهد برگزاری مسابقات فوتبال بین محلات بودیم، تصریح کرد: امروزه که دستگاه ها هم پای کار آمده اند نتوانسته ایم این کار را کنیم، باید بازگشت هدفمند به برنامه های گذشته داشته باشیم، نبود همین برنامه مفرح در سطح محلات شادی و نشاط را از جوانان و نوجوانان ما گرفته است؛ جوانان ما به سمت استعمال گل می روند تا لحظه ای شاد شوند چون آن شادی ها و بساط سنتی را از دست داده اند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه سالن های ورزشی به خوبی تجهیز شده اند اما تنها کارمندان پس از ساعت کاری خود در آن ها حضور می یابند و ورزش می کنند، چرا جوانان ما در این حوزه ها نیستند، اظهار داشت: آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و سمن ها باید در این بخش ها جریان سازی کنند.

خجسته پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم استفاده از برنامه های طنز برای شادی بخشیدن به جامعه گفت: متاسفانه برنامه های طنز استان یک مقدار از مسیر اصلی خود منحرف شده‌اند و آن طنز فاخری که باید پیام اخلاقی داشته باشد را کمتر می بینیم، این برنامه‌ها بازتولید برنامه‌های دهه ۶۰ یا ۷۰ هستند و جوابگوی نیاز امروز ما نیستند.

وی یادآور شد: لازم است در این زمینه کار شود، کیفیت بخشی به برنامه های فرهنگی مهم است.


معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم حمایت از بهبودیافتگان از اعتیاد تاکید کرد و اظهار داشت: خیلی از کسانی که با زحمت اعتیاد خود را ترک می کنند، دو تا سه ماه بعد دوباره وارد این وادی می شوند، مشخص می شود که ما از بهبود یافتگان صیانت نکرده‌ایم.

خجسته پور با بیان اینکه برای صیانت اول خانواده موثر است دوم جامعه و نهادها، تصریح کرد: باید بررسی شود که آیا علت اعتیاد شخص را رفع کرده‌ایم یا سرجایش است؟ اگر مشکل فرد بیکاری است آیا مشکل او را حل کرده ایم یا خیر؟

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین و موسسات در تربیت افراد جامعه اظهار داشت: اگر توجه ما به سمت تربیت انسان نباشد ساختمانی که برای مدرسه می سازیم دردی دوا نمی کند.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه خیرین حوزه سلامت و مدرسه ساز را دعوت کنید و به صورت اغنایی صحبت شود، اول دانش آموزان را صیانت کنیم بعد برای آن ها ساختمان بسازیم، تصریح کرد: بدون مدرسه می شود آموزش داد اما بدون مخاطب نمی شود آموزش داد

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید