استاندار لرستان گفت: مردم با نیروهای امدادی همکاری بیشتری داشته باشند.
 
به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان ، دکتر سید موسی خادمی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، در اغلب مناطق استان بارش‌های سنگین خواهیم داشت.
 
وی با بیان اینکه جاهایی که بیشتر احساس خطر کرده و مشکل سیل و طغیان رودخانه داریم شامل شهرستان‌های خرم‌آباد، پل‌دختر و دورود هستند، ادامه داد: این مناطق می‌توانند بدترین وضعیت را داشته باشند چراکه رودخانه‌ها از اطراف و مرکز شهرها عبور می‌کنند و روستاهایی نیز در حاشیه آنها قرار دارند.
 
خادمی با اشاره به اینکه تمامی تمهیدات لازم در این مناطق اندیشیده شده است، گفت: تلاش می‌کنیم که حتی‌الامکان با ایجاد دیواره‌های حفاظتی و گسترش ارتفاع آنها جلوی ورود آب را به محدوده‌های مسکونی بگیریم اما از طرفی به خاطر اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از حجم بالای بارندگی‌هاست راه‌حل اصلی ما تخلیه
روستاها و مناطقی که در حاشیه رودخانه‌ها قرار دارند؛ است. 
 
استاندار لرستان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون آمادگی لازم را در استان داریم و مراکز اسکان مشخص شده، همچنین هشدارهای لازم به مردم داده شده است.
 
وی بیان کرد: با توجه به اینکه این سامانه از روز یکشنبه در استان فعال می‌شود آماده هستیم تا به‌محض ضرورت، مردم را جابجا کنیم البته از مردم خواسته نیز می‌شود تا با فرمانداران و ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌ها همکاری کنند چراکه برخی جاها مردم از تخلیه منازل امتناع کرده و نمی‌خواهند باور کنند که امکان وقوع سیل وجود دارد. 
 
خادمی گفت: در همین راستا تمامی رایزنی‌ها و دیدارهای چهره به چهره خود را برای توجیه آنان انجام می‌دهیم و بسیج، هلال‌احمر و سایر نیروهای امدادرسان به درب منازل مراجعه می‌کنند.
 
استاندار لرستان به مردم اطمینان داد که از اموال و منازل آنان نگهداری می‌کنند و افراد در این خصوص نگران نباشند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید