b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_10101.jpgاستاندار لرستان:
سامانه جدید بارشی در لرستان مشکل ساز است

استاندار لرستان گفت: سامانه جدید بارشی که هفته آینده وارد استان می شود مشکل ساز خواهد بود.


به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان  سید موسی خادمی روز جمعه در نشست ستاد مدیریت بحران استان در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت: از ابتدای سیل اخیر دولت پیگیر موضوع لرستان بود و در تماس های مکرر به این استان توجه داشتند.
وی گفت: در نهایت دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با دستور رییس جمهور در استان حضور پیدا کرده و از مناطق سیل زده بازدید کردند.
خادمی ادامه داد: در این مدت کوتاه کار پایداری نتوانستیم انجام دهیم چراکه خسارات زیادی وجود دارد اما با کارهای موقت سعی در تسریع امور مردم داشته ایم.
وی بیان کرد: ایجاد ایستگاه های پمپاژ و استمهال وام های بانکی سیل زدگان از مواردی است که انتظار داریم دولت به آن توجه کند.
استاندار لرستان گفت: باید هوشیار، امیدوار، پای کار و نگران باشیم چرا که در هفته آینده سامانه جدید از سه نقطه وارد استان شده و برای استان مشکل ساز می شود.
خادمی افزود: بارش ها شهرستان های خرم آباد، دورود و مناطق روستایی را به شدت تحت شعاع قرار می دهد و باید شرایط کاهش آسیب را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: هرچه می توانیم باید بسترهای گذر آب را تسهیل کنیم همچنین باید مقطع عبور آب را افزایش دهیم و هرچه نفوذ آب به بیرون وجود دارد را مسدود کنیم.
وی بیان کرد: باید وسایل مورد نیاز تخلیه آب از منازل را تامین کنیم همچنین هشدار دهی به مردم و اطلاع رسانی در دستور کار قرار گیرد.
استاندار لرستان افزود: جمعیت هلال احمر باید اهدای چادر به مردم را در دستور کار قرار دهد و مردم در مناطق امن پناه گیرند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید