b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_1003.jpgمعاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: هر دانشجوی علمی کاربردی باید کارآفرین باشد نه کارگر و دانشگاه علمی کاربردی در راستای ایجاد شغل و کارآفرینی می‌تواند قدم بردارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان به نقل از ایسنا، مهندس گودرز امیری در آئین افتتاح دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر در خرم‌آباد با تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا(س) و تبریک ایام دهه فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در این ایام فرصتی فراهم شده تا خدمات نظام اطلاع‌رسانی شود و تعاملی دوسویه بین مردم و مسئولین ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در دولت دوازدهم بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه در هفته دولت و دهه فجر سال گذشته و امسال افتتاح و به بهره‌برداری رسیده که ۱۰۰۰ میلیارد تومان از این پروژه‌ها اقتصادی و ۲۰۰۰ میلیارد تومان آن پروژه‌های عمرانی بوده که از محل اعتبارات استانی و ملی محقق شده است.

امیری با اشاره به اینکه لرستان یکی از استان‌هایی است که پتانسیل بالایی برای توسعه و سرمایه‌گذاری دارد و طبیعت بکر ویژگی برجسته این استان است، خاطرنشان کرد: گردشگری یکی از صنایع پررونق، کم‌هزینه، اشتغالزا و جذاب است و دولت در این راستا وظیفه ایجاد زیرساخت‌ را دارد.

وی افزود: اگر طرح جامع گردشگری نقشه راه باشد مسیر برای ما هموار می‌شود اما نبود این طرح نمی‌تواند مانعی برای توسعه گردشگری باشد.

معاون استاندار اضافه کرد: طرح جامع گردشگری ارتباطی بین مباحث، نقاط، مجتمع‌ها و کانون‌های گردشگری ایجاد خواهد کرد و نبود آن مانعی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری نیست.

امیری گفت: لرستان دارای آبشارهای زیاد، مناطق بکر و دست‌نخورده و پذیرای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری است.

وی اشاره کرد: گاهی اوقات با ایجاد یک کمپ ساده و چندین سیاه‌چادر می‌توانیم جمعیت زیادی را جذب کنیم چراکه لرستان در مسیر استراتژیک غرب و شرق و شمال و جنوب کشور قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان با اشاره به اینکه اندیشمندان معتقدند بزرگترین فقر، فقر فرهنگی است و بهترین مبنا و موسسه برای رفع این مشکل را وجود مراکز علمی دانشگاهی می‌دانستند، افزود: هر کجا فقر فرهنگی باشد عقب‌ماندگی اقتصادی و عدم توسعه ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دانشکده می‌تواند منشأ تحول باشد و این فرهنگ و هنر ابعاد پیچیده‌ای دارد، گاهی اوقات پیامی که یک سرود یا فیلم منتقل می‌کند از عهده خیلی از خطبا، علما و فقها خارج است، تأکید کرد: هنر تأثیرگذارتر از بیان است و با یک کار کوچک و هنری می‌توان تحولی بزرگ ایجاد کرد.

امیری با بیان اینکه خوشه‌های کسب و کار ایجاد شده و زنجیره ارزشی بین واحدهای تولیدی ایجاد شده است، عنوان کرد: در بحث فرهنگ و هنر لفظ کاربردی بسیار ارزشمند است و دانشگاه علمی کاربردی در راستای ایجاد شغل و کارآفرینی می‌تواند قدم بردارد و هر دانشجوی علمی کاربردی باید کارآفرین باشد نه کارگر، باید ایده، طرح و برنامه داشته باشید و این برنامه‌ها را تجاری‌سازی کنید.

معاون استاندار گفت: دانشگاه‌های علمی کاربردی بانی برگزاری استارت‌آپ‌ها باشند و هر ماه یک استارت آپ با موضوعات متفاوت برگزار کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید