b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_1002.jpgاستاندار لرستان از تشکیل کمیته کارشناسی و ارزیابی برای بررسی دلایل خسارت سیل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر سید موسی خادمی شامگاه دوشنبه در جلسه با اعضای شورای شهر که در محل استانداری برگزار شد، با بیان اینکه احساس مسئولیت در برابر مردم و شهر به خصوص موضوع بحران ارزشمند است، اظهار کرد: اکنون روز مدیریت بحران است و هر کس آنچه در توان دارد برای حل مشکلات باید انجام دهد تا به شرایط عادی برگردیم.

وی با اشاره به اینکه با بیان مشکلات و ضعف‌های گذشته مسئله‌ای حل نخواهد شد، بیان کرد: سیل یک حادثه غیرمترقبه بوده که عوامل انسانی در آن دخالتی نداشته‌اند.

وی افزود: البته می‌توان گفت که عواملی در بیشتر کردن خسارات مانند ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها موثر بوده است.

استاندار لرستان اولین وظیفه مسئولین را کمک کردن به مردم در راستای حل مشکلات آنها در این بحران تا برگشت به حالت اولیه بر شمرد و گفت : شعار دادن در بین مردم صداقت نیست بلکه از دیدگاه آنان تبلیغات زشت و نادرستی محسوب می شود.

وی ادامه داد: برخی افراد در این شرایط به دنبال خواسته های شخصی خود حاشیه‌سازی می‌کنند که باید از طریق قانون با آنها برخورد کرد.

دکتر خادمی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: در این شرایط شما باید با استفاده از پایگاه‌های اجتماعی خود به دنبال حل مشکلات و مسائل مردم و جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرین باشید.

وی تصریح کرد: مجموعه دستگاه‌های اجرایی و مدیریت بحران باید با همکاری یکدیگر این بحران را حل کنیم.

مقام ارشد استان با بیان اینکه به محض مطلع شدن دولت در مرکز از رخ دادن این حادثه رئیس جمهور محترم دستور رسیدگی را دادند، گفت: دکتر واعظی رئیس محترم دفتر ریاست جمهور در محل حادثه حضور پیدا کرد و از نزدیک شرایط را بررسی کردند که این نشان از توجه دولت به مردم است.

استاندار لرستان از تشکیل کمیته کارشناسی و ارزیابی برای بررسی دلایل این اتفاق خبر داد و اظهار کرد: با توجه به آماری که کارشناسان امور آب استان دادند در ۱۰۰ سال اخیر این چنین سیلی نیامده است.

وی ادامه داد: بالاترین دبی که از این رودخانه عبور کرده درصد سال اخیر ۵۴۰ متر مکعب بر ثانیه بوده در صورتی‌که در آن شب دبی آب ۵۷۰ متر مکعب بر ثانیه بوده است.

وی افزود: البته عواملی مانند ساخت و سازهای غیرمجاز، زیرگذرها و وجود پل‌های موقت در این حادثه بی‌تأثیر نبوده است.

دکتر خادمی در پاسخ به انتقادات بدون کارشناسی که از طرف برخی از افراد غیرمتخصص مطرح شده است، گفت: احداث پل‌های جدید بر روی رودخانه از طریق شورای فنی و مشاور طرح کارشناسی شده اما این سیل یک حادثه بود که باعث ایجاد خسارات شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی رودخانه در حال پیگیری‌ بوده و درمان آن در آبخیز داری و مهار کردن آب‌های بالادستی است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید