b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_image_2018_10_7-8_19_2_92_vcz.jpgبه گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان در جلسه اعضای شورا و شهردار خرم آباد که به ریاست استاندار لرستان و حضور مهندس امیری معاون اقتصادی استاندار در استانداری برگزار شد، ضمن تقدیر از همه عوامل امدادرسانی به ویژه نیروهای آتشنشانی و خدمات شهری عنوان کرد: اگر حضور به موقع این نیروها نبود قطعا شاهد تلفات جانی در سیل اخیر بودیم.
وی با بیان اینکه نیروهای آتشنشانی و خدمات شهری با دست خالی و جانفشانی تمام افراد گرفتار شده در سیل را نجات دادند، گفت: اعضای شورای شهر خرم آباد باید با همدلی و اتحاد و برنامه ریزی در کنار شهردار بوده و به فکر رفع مشکلات شهر باشند.  مرادپور به عدم حضور برخی از اعضای شورای شهر خرم آباد در جلسات معاونت عمرانی استانداری انتقاد کرد و افزود: بنده اعتقاد دارم که هیچ دوره ای به اندازه این دوره اینقدر ارتباط معاون عمرانی استاندار با اعضای شورا وجود نداشته لذا باید در کنار هم با اتحاد و همدلی به فکر رفع مشکلات شهر باشیم.
وی در ادامه بخشی از خسارتهای سیل اخیر را تشریح و عنوان کرد: در سیل ۹بهمن جاری ۲۰۳میلیارد تومان خسارت به تاسیسات لرستان وارد شده است.
وی افزود: ۱۰۱میلیارد تومان به زمینهای زراعی و کشاورزی، ۱۱۰واحد شهری و ۱۱۰۰واحد روستایی صدرصد خسارت و باید بازسازی شوند.
وی عنوان کرد: ۱۰۳۰واحد شهری و ۱۸۰۰واحد روستایی نیازمند به تعمیرات هستند.  مرادپور گفت: ۹۰۵ واحد شهری و۵۲۵ واحد روستای اموالشان صددرصد از بین رفته است.
وی افزود: ۱۵۷دستگاه خودرو در استان خسارت دیده اند که از این تعداد ۱۵۲خودرو مربوط به خرم آباد هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: طبق کارهای کارشناسی توسط تیم کارشناسان آب منطقه ای لرستان در سیل اخیر ۵۷۰مترمکعب دبی آب در ثانیه در رودخانه خرم آباد بوده که این میزان از دوره بازگشت ۱۰۰ساله بیشتر بوده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید