PhotoCollage_1645983882458.jpg

دکتر زیویار با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی و رئیس فرودگاه خرم آباد جلسه ای با کاپیتان محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و سرپرست ایران ایر در تهران برگزار و مسائل و موضوعات مرتبط با فرودگاه خرم آباد را مورد پیگیری قرار داد .

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، در ادامه پیگیری های مسائل مربوط به استان توسط دکتر زیویار، جلسه ای با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد .

استاندار لرستان در این جلسه با اشاره به ظرفیت های موجود در استان گفت: ظرفیت های فراوانی که در لرستان وجود دارد نقطه ی قوتی برای توسعه صنعت هوانوردی در این نقطه از کشور محسوب می شود .

دکتر زیویار در ادامه اظهار داشت: علاقه شدید مردم ولایتمدار لرستان به ائمه اطهار و موقعیت استراتژیک استان به لحاظ فاصله مناسب با کشور عراق، لزوم برقراری پرواز های زیارتی و عتبات عالیات را دوچندان می کند و می توان با برقراری خط پرواز مستقیم به کشور عراق از لرستان، به این خواسته مردم جامه عمل پوشاند . 

وی در ادامه افزود: افزایش تعداد پروازهای روزانه در مسیر تهران- خرم‌آباد و پرواز به مشهد مقدس از دیگر مطالبات مردم استان است که برقراری آنها زمینه ساز توجه به ظرفیت‌های اقتصادی فرودگاه خرم آباد را فراهم می سازد .

استاندار لرستان در این دیدار تاکید کرد: فعال سازی پرواز ها در فرودگاه خرم‌آباد نقش مهمی در ایجاد ارتباط استان با سایر نقاط و تاثیر مستقیم بر توسعه و رونق اقتصادی خواهد داشت .

کاپیتان محمدی بخش در ادامه ضمن تایید صحبت های استاندار لرستان گفت: ظرفیت‌ها و امکانات موجود در فرودگاه خرم آباد برنامه های فراوانی برای رونق این فرودگاه با توجه به موقعیت آن در غرب کشور و طبیعت بی نظیر، کشاورزی، صنایع تکمیلی و ظرفیتهای جمعیتی، این استان را مستعد برقراری پروازهای کارگو به مقاصد خارجی می کند .

 وی تصریح کرد: موضوعاتی مانند آمبولانس هوایی، پایش جنگل‌ها و منابع طبیعی، مرکز باروری ابرها در کشور، سر خط نمودن مجدد ناوگان پروازی، اطفاء حریق و سایر موارد که در رونق و درآمدزایی بالا برای استان حایز اهمیت می باشد، از دیگر موارد مهمی هستند که باید برای تحقق آنها از ظرفیت های فرودگاه استفاده شود .

 

 اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان